tunahansmom benımde var 5 yıl once yaptırmış olduğum ama devlet ve saglık ocağı 2 tane olmamı istedi özel haric onlar anneye bırakıyor bu isteyi tetenoz aşısının içinde olan bogmaca siz aşıyı oldunuz zaman sizde oluşan antikorlar bebeğe geçıyor oda bebegı hem dogum anında hemde dogumdan 2 ay içinde herhangi oluşabilcek enfeksiyona karsı direnc göstermesi için gerçi hoş ben bi doz oldum ama içinde boğmaca yokmuş e nabza gırıp baktım da difteri ve tetenoz yazıyor bogmaca da yazması lazım bu aşı konusunda hep korktum tedirgın oldum 2.olamadım diye bi sıkıntı olur mu diye Rabbim büyük bakalım benim cevremde hamile arkadaşlarım da 1 doz olmuslar bı sıkıntı yasamadık dediler ama insan iste yinede tedirgın oluyor sen bilirsin canım olup olmamak sana kalmış 1 doz olursan da son zamana doğru yapılıyorsa o zaman yaptır