Azize64 bende Fransa’da doğup büyüdüm günahı ve yanlışı her zaman konuşuldu o kdr konuşuldu ki etrafımda hiç bir Türk Arap bunu yapmaya cesaret edemiyordu, şaşırdım rahatlığınıza Fransız eltinizden kaynaklı sanırım..
Hiç bir gavur bizim ne bayramımızı nede kandillerimizi kutlar, mesela kandil de de heryer ışıl ışıl dir bizde ama hiç bir gayri müslim ne güzel bende susleyim demez çünkü işin ucu bizim günümüzü kutlamak gibi gözükür ve bu yüzden katiyyen yapmazlar. Hoş dahi gelmez süslemelerimiz.
Bizim ise onların adetlerine düşkünlüklerimiz ve özentimiz çok yoğun özellikle Türkiye de çok yazık kendi gunlerimize bu kdr özenmeyiz…
Niyet ne olursa olsun onlara benzeme hakkımız yok, adetleriyle hareketleriyle yaşayamayız nefse hoş gelse de. Peygamber efendimiz yahudi çocuğun tırnak kesimini duyduğu için kendi tırnak kesme şeklini bile değiştirmiş, oysa öyle de kesse niyet yahudi gibi yapmak değil, basitçe tırnak kesmekti. Dikkat etmek lazım.
Nilay133