emirasafMom maalesef ev sahipleri kanunları takmıyor. Absürt bir durum değil yani olanlar. Çok fazla karşılaşıyoruz. Kaldi ki kira alacaklarına ve tahliye davalarına bile arabuluculuk dava sarti olarak geldi. Yığılmalardan dolayı. Evi satsa da sizin kira kontratınız devam eder. Öncelikle haklarınızı bilerek konusmanizi tavsiye ederim ev sahibi ile.
Öneri olarakta kanuna uygun yasal faizi uygulayarak gelecek arttırım ayında, zamlı olarak bankadan ödemeniz ve acıklamaya da “yasal %25 zamlı kira bedeli” ibaresini ekleyerek göndermeniz. Cıkartabiliyorsa buyursun çıkartsın. Eve kendisi ya da 1. Derecede yakini gecmeyecekse sizin o evde 10 yıl oturma hakkınız var yasal olarak. 5 yılın sonunda ancak kira tespit ve uyarlama davası acabilir.