Eda91- bende arkadaşımın bebeği için böyle bir tanı konulunca araştırmıştım biraz, sadece ek gıda dönemi iyi takip etmek gerekiyormuş. bir sorun olabilir mi diye. o da hallolan bir şeymiş. ama arkadaşıma doktoru bunları bile söylememiş gerek duyup. hiç endişelenmemeleri gerektiğini söylemiş. şuan kendisi 37. haftasında ve çokta güzel sağlıklı gebelik geçiriyor. 3-4 hafta içinde ben dönüş yapamazsam siz bana mutlaka hatırlatın ben kendisi ile görüşüp sizi bilgilendiririm. benimde doğumum yakın çünkü o koşturmacadan unutabilirim.
siz kendinizi psikolojik olarak iyi hissetmelisiniz, her doktorun olaylara ve sorunlara bakış açısı farklı olabiliyor. mesela ben 15. haftamdayken gittiğim farklı bir doktor “suyunuz inanılmaz az, böyle olmaz, erkenden doğurursunuz biter suyu” falan gibi şeyler söylemişti. ben moralimi bile bozmadım. daha sonra 16. haftada şuanda devam ettiğim kendi doktoruma başladım, suyunun az olduğu tanısı koyulduğunu söyledim bayağı şaşırdı. öyle bir şey yok dedi. şuanda da 40. haftayı dolduruyorum gerçektende bebeğin suyu ile alakalı bir sorun yaşamadım.
gerçekçi olmanın yanı sıra pozitif olmakta fayda var. can sıkıcı geliyor duyunca çok iyi anlıyorum, insan deli gibi araştırıyor bu neymiş diye. ama nice hamileler gördük, bebeği için “yüksek down sendrom riski var, yüksek bilmem ne riski var, bu bebek yaşamaz” denilipte sapasağlam doğurup büyüten.
hiç bir şey %100 bilinemez neticede.