Selma-bttl ilk gittiğimde 3. ayın sonunda yavaştan bırak artık emzirmeyi dedi. Bırakamadım tabi kızım çünkü meme emerek uyuyor hem gündüz hem gece. Yani memekolik tam olarak. Sonra dişleri fazlalaştığında canımı acıtmaya başladı ve doymak için değil zaten oyalanıyordu duygusal bi bağ idi. Denedim sirke ile, acı sos ile, salça ile. Islak mendil ile silip emmek istedi yine. Sadece acı sos etki etti biraz sonra ben vicdan yaptım devam ettim emzirmeye. Bu konu da beni biraz cesaretlendiren inst tanıştığım Azeri bir kadın idi. Bi sayfada ki gördüğüm yorumu ile yazdım ona. Aynı durum onda da geçerliydi sadece 1 ay farkımız vardı. O kızı ile oğlunu birlikte 5 ay emzirmiş yani bu ilk bebeğini 24 aya tamamlamak demekti. Sonra bıraktırmış… bizim ki de böyle bir süreç işte, doğumuma 5 hafta kaldı hala devam. Gelişimi 2-3 hafta önden gidiyor. (Kızımda 2 haftaydı mesela.) Bazen hala karşıma karnında ki bebeğin günahına giriyorsun diyenler çıkıyor. (Mantıklı açıklama yapmamakla birlikte) ben yine bildiğimi, hissettiğimi yapıyorum. Sadece kolostrum sütünü düşünmüştüm bir ara. Ama hiç sütü gelmeyen insanlar var yada annesini kaybeden hiç meme ememeyen bebekler var. Ben bunu kendi tükettiğim besinlerle, düzenli olarak emzirerek bağışıklığını destekleyeceğimi düşünüyorum. Bu sadece benim düşüncem, farklı düşünene saygı duyuyorum tabi🙃 Bu şu demekte değil, “bende bir şey olmadı başkalarında da olmaz” denemek gerekiyor diye düşünüyorum en azından, karnında ki ve emzirdiğini de gözlemlemek… ay ne uzun bi yorum oldu. 🫢