xAnneyiMx ayni stresi yasamis birisi olarak detaylica aciklamayi yaziyim. Diger arkadaslarin yazdiklarini okuyamadim belki daha once aciklayan olmustur. IGG yazan antikor testi oluyor yani bagisikligin var mi yok mu diye bakiyorlar. Bunun pozitif olmasi bekleniyor. IGM ise suanda vucudunda aktif kizamikcik olup olmadigina bakiliyor. Bunun ise negatif olmasi bekleniyor. Eger IGM pozitif ise “rubella avidite” denilen test yapiliyor. Bu testte de cikan yuzdelige gore kizamikcik virusunun gebe kalmadan once mi yoksa suanda mi gecirildigi belli oluyor. Mesela benim %84 (Yuksek avidite) cikmisti ve kizamikcik virusunun 3 aydan eski oldugunu, boylece sorun olma ihtimalinin cok dusuk oldugunu soylemislerdi. Mutlaka ikili test ve detayli usg leri de atlamayin, o islemlerde de bu bilgiyi mutlaka verin ona gore incelemeye daha dikkat ediyorlar