Arkadaşlar merhaba,
Artık son haftalara girmişken doktorumla doğum şekli konusunda bir karar aldık. Bebişin kafası büyük, kendisi de iri sanırım (3 kilo olmuş), benim boyumun uzun olması (doktorum uzun boylu annelerde bazen çatının dar olabileceğini söyledi, maskülen bir pelvik kemiğinden bahsetti, çok anlamadım ama o bilir tabi en iyi) gibi sebeplerden ötürü sezaryen kararı aldık. 4 doktora sordum, hepsi de aynı şeyi önerdi, bir de anksiyete tedavisi gördüğüm için benim için en uygununun bu olduğunu düşündüler. Başta üzüldüm neden normal olmuyor diye ama şu an içim çok rahat.
Vajinal doğumun da normalliği tartışılır bir yerde, sonuçta işin içinde suni sancı, epizyo var. Yine de yapabilene helal olsun, Allah tüm hamilelere hayırlı doğumlar versin, ben kendi adıma sezaryenin hayırlı olduğuna karar verdim doktorların da yönlendirmesiyle, o yüzden kafam rahat gireceğim inşallah operasyona. Biliyorum sonrası çok ağrılı, sancılı olabilir, rabbim sabrını da verir inşallah. Vajinal doğumda da sonrasında şak diye ayağa kalkan da var haftalarca oturamayan da var. Sezaryende hemen kalkan da var, haftalarca yatan da var.
O yüzden hep diyorum ki: Allah doğum şeklinin hayırlısını versin 💕