Flora34 ben de sizin gibiyim malesef. Çocukluktan beri bu sıkıntım var ve gebelikte iyice arttı. Ben şu an 24. haftamdayım, ilk 18 haftada hiç ilaç kullanmadım, birşekilde ilerledi, fakat artık kanamalar oluyordu ve çok zorlandığımdan 1 hafta hemoroid ağrısı çektim. Onu da iyileştirmenin yolu hiç kabız olmamamaktı. Doktorumun önerisiyle gebeliğin son 6 ayı güvenle kullanılan magnezi kalsine adlı ilacı alıyorum. Zaten bildğimiz magnezyum tozu ve alışkanlık yapmıyor. Bir de çok sıkışırsam yine güvenli olan libalaks adlı lavmanı kullanıyorum ama onu toplamda 3-4 kez yaptım şu ana kadar. Onun dışında sizin de yazdığınız gibi kuru incir, kayısı gibi şeyler tüketiyorum, sabah ve akşamları 1 kaşık zeytinyağı içiyorum, ve dışarıdan kesinlikle yemeyip sebze, çorba ağırlıklı besleniyorum. Tabiki bir de ben çok yapamasam da su içip yürümeye çalışıyorum, küçük de olsa bir katkısı oluyor bunların da. Bu arada ilacı hergün değil, haftada 2 kez alıyorum, yeterli geliyor. Siz de haftanız uygunsa bu şekilde yapabilirsiniz.