Bende 12+4 oldum..pgt li tup bebek yaptirdigim icin 2li tarama testine dr um gerek gormedi.ama o testin icindeki kan testinden sadece annenin tansiyon sorunu olurmu diye fikir verecek olan ve bebegin buyukluk kucukluguyle ilgili olan kismina bakacak..ama eger dogal yolla hamile kalmis olsaydim yaptirmazdim..yada yine sadece bu kisimlari baktirirdim.cunku bu bi tarama testi tanı testi degil..9 ayımı zehir etmek istemezdim acikcasi.cunku karsilastirma yaptiklari veriler cok sacma bence ve guvenilir degil..benim boyumda,kilomda,yaşımda 1000 kadindan kaci down sendromlu dogurduysa bana da ona gore yuzdelik verecekler sonucta.sikintili bise cikarsa kafaya takicam 3lu test isticekler.o da sikintili olursa 4 lu test..en son fetal dna..sonu yok yani.ve genekde sorunlu gibi gorunen sonuclarin cogu temiz cikiyor.o surecte yiprandiginla kaliyorsun..durumun varsa en iyisi fetal dna..cunku onun doguruluk payi yuzde 99..en azindan bi sikinti varsa aldirmicaksan bile dogum aninda yada sonrasinda tedaviye hazirlikli olmak acisindan iyi..ama o da 10 bi i buluyormus sanirim..benim fikrim bu..