Meraba sevgili anneler. Buraya yazıp yazmama konusunu çok düşündüm ama hem dualarınıza oğlumu katmanız hemde bu süreci yaşayan varsa yalnız olmadığını bilmesi açısından yazacağım ve bira uzun şimdiden kusura bakmayın..
Ekim ayında oğlumu kucağıma aldım. Detaylı ultrasonda böbreklerinde az bir genişleme var ama bu erkek çocuklarda zaten olur diyorlardı. Doğum yaklaştıkça bebeğin karnı hızla büyüdü ve doktor artk normal çok zor olur dedi ve sezeryan ile doğumum oldu.Kilolu bir bebek bekliyorduk ancak doğduğunda sadece karnı şişman gibi olan bi bebek ile karşılaştık. Medipol Mega hastanesinde tüm kontrollerim oluyordu ve doğumumda orada oldu. İlk kontrollerini yapan doktor gayet iyi sadece böbreği için tedbiren 1 hafta sonra ultrason çektirirsinz diyerek taburcu etti.1 hafta sonra kontrole gittiğimizde kalbinde üfürüm duyuyorum aslnda bi kardiyolojiye gözükseniz iyi olur dedi doktor bi sonraki gelişinizde ultrasonda çektirirsinz diyip gönderdi. 7 günlük bebek için ultrasona randevu vermemiz gerekli aynı gün olmaz felan diyince medipol oradan çıktık. Devlet hastanesine götürdüm oğlumu. Doktor öncelikle kardiyolojite yönlendirdi ve aynı anda muayenesi yapıldı bir sorun gözükmedi. Ama doktor çocuğu soyup karnının şişliğini görünce acil ultrason istedi ve benim kıyametim koptu..biz ultrason çektirip odaya döndüğümüzde doktor telaşla başka yerleri arıyordu..En sonunda yanımıza gelip bebeğin sağ böbreğinde büyüme olduğunu daha doğrusu kist olduğunu bunun çok önemli olabileceğini ve ani tansiyon yükselmesi yapıp beyne pıhtı atma ihtmali olduğunu, bu sebeple acilen yatış yapılması gerektiğini söyledi. Bulunduğumz hastanenin yoğun bakım olmadığını 112 ye bilgi verildiğini uygun hastane arandığını gelip bizi alıcaklarını söylediler..
kabus gibi bi süreç başlamıştı bi anda kendimizi acilde kırmızı alanda serumlarla nabız ölçerlerle yatılı halde bulduk… birkaç saat içinde 112 geldi ve bizi özel bir hastaneye sevk etti oğlumı aldılar kucağımdan ve sadece peşinden koşabildim..Ambulnsla götürdüler ve acil yoğun bakıma alındı küveze. Tahlil tetkik süreci oldu 1 hafta ve böbreğini tamamen kaplayan bir tümör olduğu acil müdahale edilmesi gerektiği söylendi. Ameliyat planlandı ve 4 saat kadar süren bir ameliyat ile sağ böbreğini ve tümörü aldılar. O kapıdaki bekleyiş ölüm gibiydi benim için..
Minicik bedeni için doktor uyanamayabilir bile denişti ama minik savaşçım başardı.. ameliyat sonrası ile birlikte 21 gün yoğun bakımda yattı.. sonrasında kemoterapi süreci olacak dediler ancak özel hastane olduğu için ciddi meblalar talep edildi ve bizde devlete naklini talep ettik. Şimdi çan sakura hastanesine geçtik ve kemoterapi planlamaları yapılıyor.. önümüzdeli süreçte neler yaşayacağız bilmiyorm ve çok korkuyorum birkaç gün sonra 2 aylık olacak oğlum.. Medipolde ilk gün görülen birseyin önemsenmemesi bizden neleri eksiltti bilmiyoruz henüz.. Ama ihmal edildi.. Çocuklarımız için en ufak bir riskin peşine düşmeliyiz hastane ve doktorların çokda umrunda değil çünkü..
Hastalığımız Wilms Tümörü olarak geçiyor bu süreçleri yaşayan özellikle bebeklerde kemoterapi süreci deneyimi olan biri varsa tecrübelere çok ihtiyacım var..
Umarım kimsenin başına gelmez.