Merhabalar,bu aralar postlarda sık karşılaştığım bir konu beta ile bebeğin kaç haftalık olduğunu öğrenmek isteyen bir çok taze anne adayları var🫶🏻
hamilelik haftası beta değerine göre değil, son adet tarihinin ilk gününe göre hesaplanır. Yani kaç haftalık hamile olduğunuzu ve bebeğinizin doğacağı tarihi öğrenmek için son regl döneminizin ilk gününü dikkate almalısınız.
Örnek:1 mayıs son adet tarihimin başlangıç günüydü buna göre mayısın sonunda 4 hafta 3 günlük gebelik olmuş oluyor☺️
Şimdi aya göre neden hamilelik hesaplamamalıyız ona gelelim🙃
Hamilelik haftasını aya göre hesaplamamak gerekli çünkü bir ayın 4 haftadan fazla olması ay ile yapılan hesapları değiştirmiş oluyor haliyle.
Gebelik başından doğuma kadar olan toplam zaman 9 ay 10 gündür. Buda 280 gün e tekabül ediyor.Yani tam tamına kocaman bir 40 hafta 🤰🏻
Gene hesaplama yaparken son adet tarihinizin başlangıç tarihi baz almalısınız.
Gebelik 3 aşamalıdır bunlar;
- Trimester: İlk 3 aylık dönemdir. 1-13 haftaları içerir.
- Trimester: Orta 3 aylık dönemdir. 14-27 haftaları içerir.
- Trimester: Son 3 aylık dönemdir. 28-40 haftaları içerir.
https://mutluresim.com/image/nEBWnE
(Haftaya göre ay hesaplama)
Herkese keyifli formlar🌸