Cansutkbs Evet şimdiye kadar gusül abdesti alıyordum ama içime hiç bu kadar dert olmamıştı sanırım karnımda ki bebeğim den dolayı oda.. Hamile olunca daha çok düşündüm gusül abdesti ni her aldıktan sonra kesin kabul olmadı diyorum kendi kendime ve sıkıntı yapıyorum kendime .. kendimi kirli hissediyorum günah işlediğimi düşünüyorum gusül abdesti nasıl alınıyor tam olarak küçüklükten beri öğrendiğimi uyguluyorum ama dediğim gibi hamile olunca daha çok düşünür oldum acaba yanlış mı diye.. Biri bilgilendirsin Allah aşkına..
Busradrkc Cansutkbs vesvese canım o bende namaz kılıp olmadı dıyorum en dogrusu Allaha teslım etmek sen kabul et demek ve takmamak kendılıgınden gececektır .
Orianna95 Cansutkbs cnm neden bunkadar vesvese yapıyorsun gusulün amacı tüm vucudu yıkamak niyet ettikten sonra ağzına 3 kere burnuna 3 kere su ver ve tüm vucudunu yıka hepsi bu kadar basit
Gzmocl Cansutkbs arkadasim bende boyle vesveeseye cok girdim ama inandigin guvendigin birine sorunca birde ALLAHA birakinca oluyor. Bazen hala eksikmi diyorum ama anliyorumki vesvese karisiyo RABBİM benim eksik yaptığım birsey varsa sen tamamla diyorum ama eksigim yok biliyorum oylece almaya çalışıyorum. ALLAH kabul etsin tabikide
Nur92 Cansutkbs tamamiyle şeytanın vesvesesi üzerine çok durma daha da artmasın farzları yerine getirdikten sonra hemen çık banyodan.
Gokdem https://www.google.com/amp/www.islamveihsan.com/gusul-abdesti-boy-abdesti-nasil-alinir.html/amp bunu okuyabilirsin
Cansutkbs Orianna95 bnde öyle yapıyorum ama ne bilim eksik oluyor gibi hissediyorum.. Bu şekilde doğru ise tamamdır teşekkür ederim 🙏
Yasinadar_delil Arkadaşlar ben gusul alınca normal abdest alıyorum niyet getirip sonrada vucudumu yıkayıp çıkıyorum yanlışmı yapıyorum 3defa ağza 3defa burna su verip vicudumu yıkamak gerek ben tam anlamadım
Nur92 Yasinadar_delil farz olan 3 ağza 3 burna dolu dolu su verip vucütta kuru yer kalmayacak şekilde yıkanmaktır. İlaveten normal namaz abdesti gibi de abdesti eklerseniz sünneti de yapmış olursunuz
CansuOztomurcuk Yasinadar_delil Bende senin gibi namaz abdesti şeklinde alıyorum. Niyetimi gusül olarak ediyorum. Namaz abdestinin içerisinde de zaten üç ağıza üç burna var. Bi de vücudu kuru yer kalmayacak şekilde yıkadıktan sonra sıkıntı yok.
Yasinadar_delil Nur92 ha çok saol cnm bunu hep merak etmiştim nettede bakmıştım da bi türlü kafama girmemişti Niyet edip 3defa ağzına 3defa buruna dolu dolu su verip vücütta kuru yer kalmıycaksına yıkanıp çıkıcaz bundan sonra bende böyle yapcam
Nur92 Yasinadar_delil ek olarak sen yine namaz abdestini de al arkadaşım daha çok sevap kazanırsın onu bırakma :)
celileturk Vesvese demeyin gusül önemli bir konu. Guslün farzı üç. Mazmaza, istinşak, cem-i bedeni. Öncelikle gusül abdesti almaya niyet edilip eller yıkanır. Mazmaza: burna dolu dolu üç kere su verip gargara yapmak. İstinşak: burna dolu dolu üç kere su cekip genizi her defa yakacak şekilde yıkayıp sümkürmek. Cem-i Bedeni : tüm vücudu kuru yer kalmayacak şekilde küpe deliğinden göbek deliğine kadar en ufak iğne uyun kadar yer kalmayacak şekilde yıkamak. Bebek bir melek ve annesi bu gaflete düşmüş ki tam anlamıyla bilmiyor demektir vesvese demek değil biliyorsak anlatmak bilmiyorsak yönlendirmek düşer bize. Gusül aldıktan sonra tekrar normal abdest te alınırsa bunjn peşine sünnet işlenmiş olunur.
Nur92 celileturk herhalde hiç duymadınız ama vesvese yüzünden defalarca kez gusül abdesti alan insanlar var veya aynı namazı defalarca kez kılan bunu da yok sayamayız insanların başına geliyor maalesef ki. Burada önemli olan üzerine düşmemek kafaya takmamaya çalışmak biz de arkadaşa gusül almadan çık demiyoruz tabiki
Oznr Cansutkbs vesvese yaparsan asil olmaz o zaman canm. Icim rahat etsin diyorsan sunnet olanlari da yap dustan çıkarken normal abdestte al mesela.
FatmaAzra_ Cansutkbs eğer acaba diyorsan kesin olmuştur seytan vesvese veriyordur derhal banyodan çık ve üst üste yikanma psikolojikmen rahatsz oluyorsun sonrasinda acaba oldu mu diyip saatlerce yikaniyorsun. Yapma acaba kafana düştüğü an gülümse çünkü basarili bi abdest almışsın , 😊
celileturk Nur92 siz okumadınız bence, kuzu sıze orada gusül nasıl alınır biliyorum ama yine de emin değilim yazmamış öyle olsa amenne der vesvesedir dersin. Kız soru sormuş tam olarak nasıl alınıyor diye. Doğru okursanız ve ona göre yorum yaparsanız sevinirim