Fadiiiik Aysegolcuk kuzum bugün bitane ablayla konuşdum abla 5sene önce bebek üzerine aıle birleşimi kurmuş bana dediki ben doğumdan sonra tr gidçem sıra işsizlik yerinden cıkış yapmadım dedi benim de aklıma takıldı ama onlar öğrenir mesela ben gitsem 6 ay sonra gelsem sorun çıkar yapmassam demi?
Aysegolcuk Fadiiiik canim öyle bisey mümkün değildir tabikide sorun çıkar sana ozaman derler Trde kalıyorsan burada işin ne derler paranı keserler ve tekrar ödeme yaparsin ve pasaportunu isterler ne kadar kaldığını çok buyu sorunlar çıkar onun aklına uyupta sakin öyle şeyler yapma
Fadiiiik Aysegolcuk bende öle düşündüm dediğin doğru canım aman allah korusun 🙏 ama şimdi gelcek ay beni kabul ederlerse ben hazıranda felan cıkış yapsam niye diye sorarlarmı sence canım.? Ve Doğum için yapdın felan filan demesler değilmi? Okadar şey yapıyom ki şu işssizlik yerine kuzum anlatamam ama valla iyiki yardımcı oldun canım tekrar sağol 🥰
Aysegolcuk Fadiiiik bilmiyorum canım tam net cevap veremem çünkü bende onun içindeyim bende çok korkuyorum öyle bir sorun olursa onu tam araştırmamız lazim kuzum
Aslitiryak Canım umudunu kırmak istemem ama Senin dediğin gibi yürümüyor işler En basit örnek vereyim 1tane aşısını yaptırmadğın anda cezası var kuzenim 3hafta izne gitti ve termini unuttmuş 1000€ ödedi
Aslitiryak Basit örnek daha işsizlik yerine yani arbeitsamta kayıtlı olduğun taktirde giriş çıkışları gördükleri taktirdi verilen bütün paraları istiyorlar yani hep işsizsin hem tatilin yapamazsın diye Yani diyceğim şu ki Çarşıya çıkarken evdeki bulgurdan olma Araştır sor hareket et kulaktan dolma bilgiler sarma olarak geri döner 🤔
Aysegolcuk Aslitiryak yok ya parayı tekrar istemezler ben mesela işsizlik maaşa yazildim kadin bana dedi hem para alip hem eve kalamazsın dedi beni kursa salacak 3 gün orada iş gibi bişey arayacam zaten beni kimse işe almaz hamileyim diye alsalar bile doğumuma 2 ay kala işten ayrılmak zorundayım bebeğim 1 yaşına kadar para ödemek zorundalar kimsede öyle kişiyi çalıştırmaz yani sorun olmaz parayı tekrar ödemeyecek
Fadiiiik Aslitiryak işte bende ondan korkuyorum şunun şurasında yani mayısda doğum yapcam mayısa kadar mesela yardım etiler sonra tr gitmem için çikiş yaparsam sence sorun yaratırlarmı niye cıkıyosun felan filan diye bende ondan korkuyom :(
Fadiiiik Aysegolcuk Aysegolcuk kursamı gidcen kuzum? Öle ödeme gibi bişey yokdur galiba varmıdır bilemedimki 😪🙁🙁
Fadiiiik Aysegolcuk ben acaba temeli gitip doğumumu ordamı yapsam bu işler cok karışcak galiba 🙁 içim hiç rahat değil kuzum allah korusun ben çıkış yapsam giderken mesela baya bişeyler olcak galiba
Fadiiiik Aysegolcuk internetdende bakdımda ben doğumdan sonra nasıl tr gidçem normalde temeli gitmeyi düşünüyorum yani 6 ay giriş çıkışdı ama bebek 6 haftalıken aşı yapılıyomuş sonra 2 aylıkken 3 aylıkken bu Nasıl olcak böle bilemedim 🙁 morelim sıfır oldu ya geri gidesim var resmen zaten kontrolde olamıyorum 🙁😭😭😭
Aysegolcuk Fadiiiik canim ben 30 yaşından küçük olduğu için beni kursa salacaklar yani daha belli değil
Aysegolcuk Fadiiiik hmm senin işin zormuş kuzum ya bende öyle sorunlar Yok 6 ayda bır çıkış yapamazsın bence sorun çıkar ben 1 sene burada duracağım için bana bişey olmaz ve ben 3 4 ayda bir giriş çıkış yapiyorum Allah’a şükür hiç sorun olmadı bu zamana kadar sen neden kontrol olamıyorsun anlamadım ben istediğim zaman hastaneye gidebiliyorum ebem bile var bana yardim ediyor ilk çocuğum olacak için
Lora Fadiiiik anlamadigim tr dönücekseniz cocuk parasi nasil alicaksiniz arti annelik parasi var ama calisanlar icin gerkli
Aysegolcuk Lora Evet biliyorum ben 1 sene kalacağım için bana sorun olmaz ben hiç annelik parasini duymadim ama çocuk parasi var oda 3 ayda bir geliyor benim tanıdıklarım var burada doğum yaptı 6 ay Durdu trye gitti ve çocuk parasını almaya devam ediyor sorunda çıkmadı
Meltem44 Fadiiiik sızın yapmak ıstedıgınız resmen dolandırıcılık. Madem çalışmıyorsunuz hıç bır katkınız yok devlete beklentınız de olmasın. Çok acızce ınsan bunu nasıl kendıne yakıştırır
Aysegolcuk Meltem44 Neden dolandırıcılıkmış? Sen milletin yaptığına hiç farkında değilsin galiba benim gibi bilgili olsaydin milete ağızını açıp bakardın Milet neler neler yapiyor ama sen bunun farkında değilsin kiz hamile nasıl çalışın acaba? Kimsede hamile kişiyi işe almaz çünkü Doğuma 2 ay kala işten ayırmak zorunda onlarda bebek 1 yaşına girene kadar para vermek zorunda ben Suan iş verenden konuşuyorum tabide devlet yardim etmek sorunda kendi ayakların üzerinde durmak icin ben öyle dedim devlette ki çalışan kadina dedim ki ben anneme yük olmak istemiyorum kendi kendime bakmak istiyorum bebeğime kiyafet alamıyorum hep annem almasını istemiyorum bende bişyler yapmak istiyorum bakalim Suan cevaplarını beklıyorum Milet kolu ağıriyor diye emekli oluyor bu dolandırıcılık değil mi? Kolu ağırınca kimse kimseyi Emekli yapmaz çünkü Milet devleti kandırıyor
Aslitiryak Fadiiiik kusura bakmayınca ne gibi hakkınız var yaşamadığınız şehird? Madem Türkiye’de kalıyorsunuz gidin oradaki annelik parası için başvuru yapın ... SANki mantıksız hareket ediyorsunuz
Aysegolcuk Aslitiryak bana bak sen neden karışıyorsunuz anlamadim? Kiz istediğini yapabilir sen bu işe karşıma sana bişey diyen olmadi
Fadiiiik Aysegolcuk anladım kuzum ben galiba dönmek istiyorum bakcam :( karar veremedim çok kötü oldum 🙁🙁 allahım hakkında hayırlısını versin canım 🥰