Selam kızlar öncelikle belirteyim Fransa’da yaşıyorum. Bütün problem de bundan kaynaklı zaten… 9+3 teyiz tüp bebekle gebe kaldım. Daha önce yine tüp bebekle olan bir hamileliğimi 15. Haftada su gelmesi sonucu kaybettim. Tüp bebeği Türkiye de yapıp pozitif olunca fransaya dönüyorum mecburen. Bu sefer ki gebeliğimde Türkiye deki doktorumla serklaj olup olmamam konusunda kararsız kaldık çünkü suyun gelme sebebi enfeksiyon da olabilir diye düşünüyorduk. Bu nedenle transfer öncesi doktorum 5,5 mm lik buji ile (5,5 mm çapında demir bir çubuk) rahim ağzımı denediğinde çok rahat hiç hissetmeden bir geçiş oldu. Neticesinde doktorum kesinlikle serklaj gerekli kararı verdi. Burada bulunduğum yerin en ünlü riskli gebelikler uzmanı tarafından takip ediliyorum. Ancak kendisi 5,5 luk buji nin bişey ifade etmediğini en az 8 mm nin anlamlı olduğunu ve serkalj için daha önce 2 ileri haftada kaybım olması gerektiğini tek kaybın serklaj için anlamlı olmadığını söyledi. Bütün bu yorumları tr de ki doktoruma ilettiğimde 6 mm lik buji denediğim bütün hastalarım servikal yetmezliğe girdi, 5,5 şüpheli ama zaten geçmişte bir kaybın var yani büyük ihtimalle sende gireceksin dedi. Buradaki doktorum ise 2 3 haftada bir rahim ağzı ölçülerek kısalma olursa o zaman bakarız gibi bir yorum yaptı. 9+3 teki uzunluk 37 mm, bilmiyorum anlamlı mı. Sonuç olarak ben ne yapacağımı kimi dinleyeceğimi şaşırmış durumdayım. Burada illa serklaj yaptırmak istiyorum dersem özelde orta seviyeli bir doktorda yaptırabilirim ama bu seferde çok iyi dediğim perinatoloğum muhtemelen beni artık takip etmez. Siz olsanız nasıl bir karar verirdiniz. Lütfen tecrübeli olanlar yorum yaparsa sevinirim. Çok arada kalmış durumdayım.