Esrakml 1,5 yaşındaysa zaten 6 aya kadar 2 yaşında olmuş olacak. O zaman bıraktırabilirsiniz tabi ki. Ben daha küçük sandım.
Ben 20 aylıkken emzirme sıklığını azaltmaya başladım, 22 aylıkken sütten tamamen kestim oğlumu. Çok düşkündü ama kademeli olarak yavaş yavaş olunca hiç sorun yaşamadık.
20 aylık civarındayken önce gece emzirmeyi bıraktım, uyandıkça pışpışlayarak uyuttum, bazen çok meme isteyecek gibi olunca benim yerime babası pışpışladı. Gündüzleri 1 kez sabah uyanınca, bir kez öğle uykusuna yatarken, 1 kez de akşam normal uykuya yatarken emzirmeye başladım. Emzirirken konuştum sürekli. Yakında memede süt bitecek, annede süt kalmayacak, o zaman bardaktan içeceksin sütü dedim.
Son 2 hafta kala günde 2 ve 1 emzirmeye düştüm yavaş yavaş. Sonra da bi gün uyanınca “bugün artık süt bitmiş, memede kalmamış. Bardaktan içebilirsin ya da kahvaltını yapabilirsin” dedim. Hiçbir olumsuz tepki vermedi, ağlamadı, ısrar etmedi.
Siz de tiksindirmek yerine yavaş yavaş azaltarak ve konuşarak bıraktırabilirsiniz. Çocuğu tiksindirmenin, üzmenin hiç gereği yok.