Baharr_zn hamileliği öğrendikten ne kadar süre sonra giriş yaptırdınız ne kadar süredir sigortalısınız, giriş yaptırdığınız işletmede fiziki olarak 32. Haftaya kadar çalıştınız mı istirahat raporları vs hariç, sadece sigorta girişim olsun para alayım diye mi giriş yaptırdınız. Öncelikle 32+0 da çalışabilir veya çalışamaz almanız lazım sonrasında değil. Şayet çalışamaz aldığınız takdirde doğum yaptıktan sonra doğum parasının bir kısmı hesabınıza yatacak, izin bitip de işe geri başladığınızda da kalan kısmı yatacak. Fakat işe geri döndükten sonra siz de çalıştığınız işletme de denetlenecek usülsüzlük var mı diye. Eğer sadece para için oraya giriş yaptırdığınız, fiziki olarak çalışmadığınız ve izin bitince veya bitmeden çıkışınız sgkya bildirilirse sgknın size ödediği doğum parasını faizi ile birlikte dava yoluyla alma hakkı vardır. Sizin veya girişinizi yapan şirket hakkında bazı suçlamalardan misal dolandırıcılık yine dava açma hakkı var bunun sonucunda da hapis cezasına kadar cezalar alınıyor bilginiz olsun. Yanlış anlamayın öyle yapıyorsunuz demiyorum eğer sırf para için sadece sigorta girişi şeklinde bir şey yapıp çalışmadığınız tespit edilirse yaşayabileceğiniz problemleri söylüyorum sadece. Ve doğum öncesi belirli bir sigortalılık günü doldurmanız gerekiyor onu doldurdunuz mu? Eğer doldurmadıysanız 32. Haftada çalışamaz alıp izne de çıksanız doğum paranız yatmaz hakedişiniz olmaz çünkü. Fakat her halükarda izin dönüşü denetleneceksiniz, sgk sizi takip edecek bilginiz olsun.