Baharatajanova ultrason bir ses dalgası ,ben fizyoterapist olarak fizik tedavide edavi amacı ile kullanıyoruz meslekte, en masum tedavi yöntemlerinden biri olmasina rağmen bizde bile belirli bir dalga boyu frekans ve bölge boyutuna göre süre ile yapıyoruz. Ses dalgaları o bölgede titreşim sağlıyor ve o bölgede kan dolaşımıni ve kanlanmayı arttırarak tedavi ediyor. Gebelerde çok daha düşük oranlar kullanılıyordur ,kısacası her şeyin fazlası zarardır. Çok masum hiçbir şey olmaz diyemez kimse , çok zararli da denemez. Dozunda ultrason iyidir.