Gule1- kızlar hayırlı sabahlar. Bu tencerelerde fıs sesi çıkınca altını mı kısıyoruz başka bir şeye gerek var mı ben fıslayınca kıstım biraz ama uzaya gönderilmeye hazırlanan uzay aracı gibi fısladıkça fıslıyor patlamaz demi? Ben düdüklü tencere kullanamayan biriyim de. Kime sorsam benim tencere böyle değil diyor
crazymommy Fıslayınca 2 yazan yere getir canım. Ve altını kıs . Pişirme süren bitince sakın kapağı direk açma. Soğuk suyun altına tut fıss sesi gelecek o gelince 2 numaradan tekrar buhar ayarına getir düğmeyi. Sonra kapağı aç. Youtubeda canlı anlatım var öyle daha iyi anlarsın bi izle istersen
Gule1- crazymommy ben önce 2 numaraya getirip altını tam açtım, fıslayınca da kıstım şu an fıslamaya devam ediyor normalde kesilmesi mi lazım o sesin? Youtube da bu tencereden bulamıyorum hep farklı var kafam karışıyor o yüzden
Minikperi Gule1- önce düdüklü tencerenin altını açarsınız düdük kısmını 1′in altındaki kısma getirirsiniz ilk başta 2′ye ya da 1′e getirilmez. Fıslamaya başlayınca altını kısıp düdüğü 2′ye getirirsiniz. Pişince de altını kapatır düdüğü açar havasını boşaltırsınız. bütün düdüklü tencereler böyle çalışır.
crazymommy Gule1- Amaan sakın canısı. Mantığı şöyle o buhar kısmı içindeki suyun kaynadığını anlamak için var. Önce yemeğin suyu kaynar o buhar kısmından hava çıkar. Sonra 2 ye getirirsin. Yemeğin pişer sonra tencereyi soğutur önce buhar ayarına getirir tüm buhar çıkınca kapağı açarsın. Youtubeda videolarda da hep bu anlatım var. Düdüklü bu şekilde kullanılır. Başka kullanım şekli yok ki. Tam öğrenmeden yemek pişirme bence Allah korusun patlatırsın.
Gule1- crazymommy ya işte youtube da benimkinden bulamadım bir türlü düdüğü açarsınız dediğiniz mesela buhar göstergesi olan şey mi
Melike_4949 14 15 yaşlarındayken eski tıp düdüklü tenceresi yüzüme patladı,refleks olarak yüzümü hızla sağa döndürdüm ve yüzüme gelmedi goguslerime falan geldi biraz ,ucuz atlattim çok şükür o günden beri kullanmadım 😅😅