Sealemdar hayır alamazsınız, özelde de doğum yapsanız ödediğiniz parayı yine alamazsınız. Sezaryan olmak istiyorsanız ya üniversite hastanelerinin özel kısmına gideceksiniz ki doktor bunu teklif etmiş kabul edecek gibi duruyorsunuz ssklı çalışansınız diye devlet karşılamak zorunda değil çünkü istediğiniz şey özel bir şey. Sezaryan tıpta bir doğum şekli değil ameliyattır. İsteğe bağlı sezaryan ameliyatı özel ameliyatlar statüsünde geçer devlet hastaneleri sezaryan ameliyatını bu yüzden isteğe bağlı yapmaz ve ücretle yapan devlet hastanelerinde bu yüzden karşılamaz. Özel hastaneye de zaten parasını ödediğiniz için seçme imkanını size sunuyor. Ama sonrasında parayı geri almak veya yarısını geri istemek gibi bir şey yok. Böyle başvuruları sgk direkt reddeder. Paranızı geri alabilirsiniz diye bir şey paylaşıldı instagramda, İnternet ortamında bu yüzden herkes şuan bunun peşinde. Ama böyle Bi şey maalesef yok. Yüksek ihtimalle sgk başvurunuzu bile kabul etmeyecek. Çünkü sizin isteğe bağlı sezaryen olduğunuz için ödediğiniz ücret ve sözleşmeler sgkya faturalandırılacak. Özel, isteğe bağlı bir şey istiyorsanız parasını ödemekle yükümlüsünüz fakat devlet karşılamak zorunda diyorsanız ya normal doğum yapacaksınız ya da zorunlu sezaryan sebebiniz olacak. Maalesef ülkemizde düzen bu şekilde ilerliyor. Ben bir mali müşavirim ve bana da bu konu için danışmak isteyenler oluyor o yüzden bu kadar detaylı biliyorum ve uzun yazdım size. Sizin istediğiniz şekilde doğurmak bana göre en doğal hakkınız kimse normal doğum yapmak zorunda değil ama bundan çıkarım sağlamak için sezaryan doğum şekli değil ameliyat olarak görüyorlar. Bi doğum olmuş 20 bin lira özele bile gitsen isteğe bağlı sezaryansa o zaman 25 diyorlar 🤦♀️ bu düzen böyle gitmemeli