Merhaba happy moms anneleri,
28 Ekim cumartesi gününde bebişimi kucağıma aldım, gebelik boyunca takip ettiğim forumlara bi hikaye de ben bırakmak istedim.
Gebeligin başından beri zorunlu bi hal gelismedikçe normal doğum istediğimi doktorumla paylaşmıştım ve bana çok uzun gelen bi bekleyiş başladı :). 39+1. günde, yani doğurduğum haftanın başı olan pazartesi gününde, rutin muayenemiz vardı. Bebiş 3700gramlarda bi kiloda seyrediyordu. Doktorum da 40. Hafta dolunca 4kilonun üzerine çıkması muhtemel olduğunu için ve normal dogumu zorlaştıracağı için en geç 40+1de doğumu başlatırız diye planlamıştı. O günkü rutin muayenede 1cm açıklık göründü ancak hiçbir belirgin sancı yoktu. Doktorum vajinal tuşe yaparken rahim girişine bilerek uyarı verdiğini ve doğumu tetikleyebileceğini söyledi. Bu arada bu ilk vajinal muayenemdi, genelde forumda okuduklarimin aksine doktorum pelvik muayeneyi yapmayı gerekli görmüyordu.
Tuşeden sonra evde pembemsi sümüksü bi akıntı gelmişti. Aynı günün devamında akşama doğrü kahverengimsi kirmizimsi bi akıntı daha geldi, bunun nişan olabileceğini düşünüp doktoruma söyledim. Olabilir ancak sancıyı beklemek gerekiyor dedi. Ilk doğumum olduğu için neyin ne olduğunu bilemiyordum sürekli internetten okumalar yapiyordum doğum işaretlerine dair.
…Ve boylece pazartesiden sonra benim için upuzun bi hafta başlamış oldu. Haftanın diğer günleri bel bölgemde belli aralıklarla sancılar hissetmeye başladım. Ancak bunlar başedilemeyecek şiddette değil, hafif sızı şeklimdeydi. Yarım saatte 1, bazen 20.dkda bir olacak şekilde kısa süreli hafif sancılardı. Doktorum da daha sık ve şiddetli sancılar gelene dek evde takip etmemi istedi. Bu arada rutin ev işlerimi halledebiliyordum. Yürüyüşlese vesaire devam ettim. Cuma gününe dek bu sancılar sürüp gitti. Sancılarim daha da belirginleştiği için tekrar muayeneye gittim. Artık 15dkda bir 20-30 saniye süren, bana göre şiddetli sancılar hissediyordum, öyle ki önceki gece nerdeyse hiç uyuyamamıştım. Cuma sabahı muayenemde 4cm açılmam olduğunu öğrendim. Ancak nst’de beni uyutmayan o sancılar görünmüyordu. Bu arada belirteyim hala bel bölgemde hissettiğim sancılardı. Nst’de bebiş her zaman olduğu gibi uyuyor çıkıyordu, o gün 3 kere nstye girdim. Sabahtan öğlene dek hastanedeydim. Yine uyuyor çıkınca doktorum akşam 9 gibi tekrar gelmemi ve nst çekilmemi istedi. Akşam nst’ye tekrar bağlandım ancak belirgin sancı hala görünmüyordu. Bense önceki geceden uykusuzdum ve bütün gün sancı çektiğimi hissetmiştim. Doktorum da açılma ilerleyemeye başladığı için beni yoracağını düşündüğünden istemeye istemeye cumartesi sabahtan gelip suni sancı ile doğumu hızlandırabilecegimizi söyledi.
Eve döndükten sonra sancılarım daha da sıklaştı ve şiddetlendi. Akşam doğru düzgün bi sey yiyip içememiştim, çok keyifsizdim. Gece ilerledikçe sancım sıklaştı ve şiddetlendi. Artık 3dkda bir ve 60saniye sürecek hale gelmişti. Doktorum yatış vermediği içim ve sancılar nstde çıkmadığı için gece vakti tekrar hastaneye gitmek istemedim ancak bir önceki geceden de beter bi uykusuzluk halindeydim. Bu arada tuşelerden dolayı bütün hafta ara sıra kanlı akıntım olduğu için peddeki akıntıları doğuma işaret görmüyordum. Sabaha kadar kıvramdım desem yeridir, ağrıdan ne oturabiliyordum ve yatabiliyordum sadece süreleri sayabiliyordum. Hala sancı sadece belimdeydi , kasınlarımda bir ağrı hiç hissetmedim. Dediğim gibi ilk doğumum olduğu için emareleri anlayamıyordum. Sabaha nasıl çıkcağımi bilemeden geceyi her saniyeyi sayarak geçirdim. Sabaha karşı 4 gibi doktoruma halimi anlatan bi mesaj attım. Zaten sabaha suni sancı verip doğumu hızlandirirlar diye kafamda planlamıştım, ancak sabaha yaklaştıkca dayanma gücüm iyice azalmısti direkt sezeryane alalim deseler evet diyecektim.
Doktorum sabah 7 gibi dönüş yaptı, hastaneye geçip yatış yapabilecegimi söyledis suni sancı için.
Saat 8de hastaneye varmıştık, doktor direkt beni muayene aldı ve açılmamın 10cm’ e yani maksimuma ulaştığını, suyumum geldiğini, hatta bebeğin kaka yaptigini söyledi. Sen doğuruyorsun dedi. Ben bütün gece doğum sancımın tamamını evde çekmişim, suyum gelmiş hicbirini anlamamışım. Hocam son sancım var epidural yapalım dayanamiyorum dedim. Epidural 8cmden sonra uygulayamayız dedi :/. Hiç böyle hayal etmemiştim. Apar topar doğumhaneye geçtim, ailelere haber verdik. İkınmalarla geçen yaklaşık 2buçuk saat sonra ise bebişimi kucağıma almış oldum. Zor mu kolay mı geçtiğini bilmiyorum, doğum surecini başında sonuna evde tamamlayıp kendimi direkt doğumhanede bulduğum, hic böyle gelisecegini hayal etmediğim bir tecrube oldu.