SedaCanpolatakmak
Şuan anlatacağım için bile bir heyecan kapladı içimi 😍 Kızlar ben 30 Eylül’de doğum yaptım. 38 haftamı dolduruyordum. 28 Eylül’de muayeneye gittiğimde “ben artık doğurmak istiyorum!” dedim. Normal doğumdan korkuyor ama bir yandan da normal doğum istiyordum. Benim hamileliğim çok sıkıntılı geçti kızlar. Regl olur gibi her ay, hatta kimi zaman iki haftada bir kanaması olur mu insanın? Oldu 🤷🏻♀️ 28’inde gittiğimde “30’unda doğuma gelir gibi gel, muayenen yapılsın. Eğer açılman vs varsa suni sancı ile başlatalım doğumu” dedi doktorum. Havalara uçtum diyebilirim mutluluktan 😂 (Neden doğurmak istedin, beklemedin diye meral edenler olabilir. Babam yurtdışına gidecekti kızlar. Ve gelmeyecekti aylarca. Hatta şuanda da yok. Allah razı olsun her anımda, her şeyimde bana öyle destek ki. Doğumumda babam olmazsa ben üzüntüden kahrolurdum. Annem yalnız kalırdı, annemi kim nasıl getirirdi? Babam orada uzakta, nasıl dayanırdı? Zaten 38+3 idim. İstedim ki doğurayım 😊) O geçen iki gün var yaaa asla uyumadım. Uyuyamadım heyecandan 😍 Zaten yerimde pek durmazdım. 8 bucuk aylıkken falan perde astığımı, cam sildiğimi biliyorum. Yine durmadım! Hep yürüdüm, sıcak suyla duş aldım, eğilip kalktım habire kiii 30’unda doğurayım.. Kimseye haber vermeyecektim sözde. Ben hastaneye gitmeden hastaneye gelmişti bile ailem😂😂 Kız kardeşim kalktı İzmir’den geldi. Ailem kocaeli’den. Doğurmadan olur mu? Boşuna mı geldiler? Doğurmam lazım. Derkeennn 30 Eylül sabahına uyandı eşim. Ben hiç uyumadığım için uyandım diyemiyorum😅 Hastaneye gittik 10:00’da. Muayene oldum, demezler mi 3.5 cm açıklık. Yatışım yapıldı 11:00 gibi. 12:00’ye geliyorduk ki verdiler suni sancıyı. Bir kolumda serum, diğerinde sırayla ya eşim ya kız kardeşim yürüdük durduk habire. Ortalama 1-1.5 saatte bir muayene ediliyordum. Açıklık oldu 4cm, sonra 5, sonra 6, sonra 7! Sancı başladı mı dayanılmaz hal almaya. Nolur dedim epidural yapalım. Geçmişimde migren ameliyatı olduğumdan “yapamayız, migreni tetikler!” Dediler. Bir yanda sancı diğer yanda migren korkusu. Nasıl akıl ettiysek o ara doktorumu aradık, ameliyatımı yapan doktoru. Yaptırabilirsiniz dedi. Hemen yaptık tabii. Benim kafa oldu mu bi milyon... Nasıl saçmalamışım, neler demişim, ne videolarım var,, inanamazsınız😂 Sağolsun bekar arkadaşlarım o durumda bile evlenmeleri için dua ettirmişler bana 😁😁
Hamileliğimin başından beri annem bana “sezaryen yaappp, normal doğum yapmaaaa” deyip durdu. Kadın sancıyı biliyormuş meğer. Ama dinledim mi? Hayır. Normal doğum yapacağım, bebeğimi göreceğim diye bir delilik tuttu ki beni, önünü alamadık. Açılmam 8cm olduğunda kızlar birazda epidural etkisiyle çok bir şey hatırlamasam da benim canım çok yanmış. Çok ağlamışım. Açılma olmuş 9cm. Kız dayanamıyorum sancıya. Deli cesareti vardı hani, hani normal doğuracaktım. Tutturmuşum beni ya sezaryene alın ya da epiduralin ikinci dozunu yapın! Açılma olmuş 9.5cm. Yapmadılar tabi ne sezaryen ne epidural.. Epidural yaparlarsa yeniden uyuşacağımdan ıkınmada zorluk yaşarmışım... Hemşireleri o ara elime verseler sanırım acıdan atlardım üstlerine 😂 Geldi çattı son muayene. Ve açılma 10cm 🥳🥳🥳 Haydi dediler doğuma. Çıktık doğumhaneye. Ebe diyo ki hadi çatala. Kadına diyorum ki çıkamıyorum 😂😂 Nasıl canım acıyorsa sandalyeden oraya cıkmak işkence oldu bana. Sonra doktorum geldi. Ben bi yandan ağlıyorum bi yandan gelen ıkınma hissiyle ıkınmalara devam. Zordu kızlar yalan yok. Ama dayanılmaz mıydı gercekten? Hayır. Dayanılabilir. Ki benim canım çok tatlıdır arı soksa basarım çığlığı 😁😁 Doktorumun ve ebenin yardımlarıyla ıkınmalara devam. Bu arada saat akşam 21:00 gibi çıktım doğumhaneye. Sancının en can alıcı anlarıydı çnkü artık doğum resmen başlamıştı. Doktorumun gelmesiyle bi anda suyum geldi. Kız böyle bildiğin fışkırdı ben şok 😱 o kafayla, o acıyla özür diliyorum doktordan suyum geldi, üstü ıslandı diye🤣🤣🤣 Her şey 16 dakika içinde oldu vee 21:16’da kızımın içimden nasıl su gibi akıp çıktığına şahit oldum 😍 Öyle büyülü bir an ki. Yanıma getirdiler, yüzünü gördüm ellerini ayaklarını. Ağlıyordu, sesimi duydu sustu🙈 Sonra doktorum ağlamasının iyi olduğunu söyledi. Ben sustum, kızım ağladı 😄😄 Biraz yırtık oluştuğundan dikişlerim vardı tabi. Dikişler atılırken doktorumla ettiğim muhabbete inanamazsınız. İnsan dikiş esnasında kayınvalide, evlilik vs bunlar hakkında konuşur mu? Biz konuştuk bol bol 😂 Dikişler atılıyor bi yandan etraf temizleniyor, ebe falan herkes var orada. Ben hala milletten özür dileme derdindeyim. Kusura bakmayın yerler battı, kusura bakmayın dağıldı etraf diye🤣 Dikişler bitti, bi abla geldi. Kaldıracak beni. Saf sedoş ben tutturdum ben kalkarım diye. Kadın diyo yardım edeyim. Ben diyorum size zahmet olmasın , çok yordum sizi hakkınızı helal edin...😂😂😂 Bebeğimi aşağı indirdiler o sırada. Topuk kanı vs almışlar, boyunu kilosunu ölçüp giydirmişler. Doğumhaneden çıktım, ilk babamı görmüş gözüm. “Baba naber?” Demişim, pek hatırlamıyorum ama videolarım var 😂 “Bebeğimi gördün mü? Çok tatlı dimi? Gördün dimi? Hadi bebeğime gidelim” diye 32diş inmişim odaya. Odaya inmemle bebeğimin gelmesi bir oldu. Ay nasıl güzel. O kadar ağlayan eden sedoş gitti, bebeğinden gözünü alamayan sedoş geldi 😌 Kızlar her şeye değdi emin olabilirsiniz. Benim onca acı sancı sürecinde aklımdan çıkarmadığım tek şey bebeğime kavuşacak olmamdı. Onun için dayandım, onun için çektim her ne çektiysem. Ve inanın o minik mucizeler için her şeye değer. Yine olsa yine çeker miyim? Yine olsa yine çekerim!💜 Öyle güzel, öyle melek yavrularımızın her biri 😌 Benim için unutulmaz bi doğumdu. Hem bol gözyaşı vardı, hem bol kahkaha. Sağlıkla huzurla atlattık doğumumuzu 😌 Darısı hayırlısıyla sizlerin başına inşallah ❣️ Allah hepinize sağlıklı doğumlar nasip etsin 😍
Okuduysanız da tebrik ediyorum, vallahi çok uzun oldu. Kusura bakmayın🙈😂
Oozzee
Normal doğum tabiki kolay değil, hiç yaşamadım ama tecrübeli herkes aynı şeyi anlatıyor. Tebrik ediyorum evladınızı sağlıkla almışsınız kucağınıza ve gene sizi tebrik ediyorum-alkışlıyorum normal doğum gibi zor bi süreci atlatabildiğiniz için👏🏼 Eşiniz doğuma girdi mi peki? Etkilendi mi doğumdan?