Selam 🌸 önce ilaçlar ve iğnelerle fazla yumurtanın olması ve olgunlaşmasını sağlıyolar yumurtalar istenen boyuta ulaşınca gün belirleniyor ve yumurta toplama denilen işleme giriyorsun. İşlem anestezi altında çok kısa sürede yapılıp bitiyor aynı gün normal hayatına dönüyorsun. Bu arada aynı gün eşten de sperm alınıyor ve toplanan yumurtalarla birleştiriliyor. (Her yumurta olgun olmayabilir sayı kişiye göre çok değişiyor.) Daha sonra spermle birleşen yumurtaların döllenmesi gün gün takip ediliyor 3. Gün ve 5. Embriyosu dedikleri olay burda ortaya çıkıyor (yine döllenme olmayabilir olup ilerlemeyebilir) eğer embriyo oluşmuş ve oluşan embriyoların kaliteleri(hücre yapısı, bölünmeleri vs kaliteleri belirleniyor) iyiyse rahmin durumuna göre ya hemen transfer yapılıyor ya da uygun zaman için donduruluyor.
Transfer işleminde anestezi yok belirlenen saatte çişe sıkışık gidiyorsunuz 5-10 dakikalık bi işlemle tamamlanıyor, benim transferimi yapan doktor yarım saatlik istirahati yeterli görüyordu, yarım saat yattıktan sonra eve gidip normal hayatına devam edebilirsin. 10-12 gün sonra kan testi ile sonuç öğreniliyor kısaca böyle 🌸