Erolgulderen bence korkma. Benim de ilk doğumum olacak. Ben sadece özel hastane dışında doğurmaktan korkuyorum. Çünkü devlet hastanelerinde istediklerini pek uygulayamiyorsun. Ben de doğumla ilgili faydalı ve kolay geçmesini sağlayacak bir takım seyler öğrendiğimden (hastanede yurume, pilates topunun üzerinde oturup yaylanma, çömelme kalkma, Eşinin annenin yanında olması ve doğuma girebilmeleri) bunları düşünüp korkmaktan ziyade bir an önce Nisan gelsin istiyorum. Ağrı hiç gözümde Yok sonuçta dokuz ay beklemişim ve maximum 2 gün sürecek bir seruven (dogum) sonucu bir omur bir evlada sahip olacağım. En çok da sen ikindikca onun da çıkmak icin uğraşacağını her sancında daha da kanala gireceğini ve küçücük bebek haliyle bile Allah’ın ona ne yapacagını bilmesi iç güdüsünü verdiğini düşün. Doganin bir düzeni olarak düşün. Ağaçları, yeşerip kurumalarını, tüm canlıların doğurduklarını ve tek seferde bir değil beş tane yaptıklarını, eskiden nenelerimizin ebe bile olmadan kendi kendilerine tarlada doğurup kordonu taşla kesmelerini düşündükçe, çevremizde sırf sağlık sektöründen insanların (doktor, ebe, hemşire vs) bulunmasi sonucu aslında eskiye göre herşeyi ne kadar kolay atlayabileceğimizi düşün. Şanslıyız bence. Soğukkanlı olmak önemli. Acıyacak sorun olacak kendime güvenmiyorum deyip öyle hazırlanıp doğuma gidersek tam da öyle geçer 😌 o yüzden herkes yapıyorsa ben. İye yapamayın de mesela. Bol su iç yürüyüş yap hamilelik egzersizleri de sana çok şey katacaktır. Ve Meryem ana otu diye bir şey var onu araştır ben kesin yapacağım. Psikolojik de olsa insani rahatlatacak bisey olduğunu düşünüyorum. Bu arada kolay dogum hikayelerini oku. İnsan onları okudukça kendini de öyle hazırlıyor ister istemez. Birşey Yokmuş korkulacak diyor. Hayırlı doğumlar ☺️