Kızlar merhaba.
Gebelik takibimin yapılmadığıyla alakalı sağlık bakanlığına şikayetim olmuştu öncesinde belki hatırlarsınız. Önceden aranıp 1.dereceden aşıları takip etmek gebenin ve annenin sorumluluğunda denmişti.
Bugün yeniden arandım belki aynı problemi yaşayanlar vardır diye özellikle paylaşmak istiyorum.
Sağlık ocağı gebe hastaya gebeliği boyunca 4 kez izlemde bulunmalı ve 2 tetanoz aşısını takip etmek durumundaymış.
Arayan kişi doğumdan sonra bebekle alakalı takiplerin yapılmaması sebebiyle hemşire ve doktora ciddi maddi manevi yaptırımlarda bulunulduğunu bu sebeple de aslında yapmak zorunda olduklarını bunu göze alamayacaklarını söyledi.
Ama şöyle bir sorun var mesela benim başka bi şehirde olduğum zamanlarda rutin gebelik kontrolü diye kafalarına göre E nabızdan sanki gitmişim gibi giriş yapmışlar ben o tarihlerde o şehirde bile değildim.
Giriş hem 1 yıldır hiç görmediğim doktorum hem de onun yerine bakan doktor tarafından aynı anda girilince aslında şüphelenip beni aramışlar anladığım kadarıyla ikisine aynı anda nasıl muayene oldunuz diye.
Ben de doktorumu hiç görmediğimi ama vekalet eden doktorun reçete yazmak için her seferinde başka bi odaya gittiğini muhtemelen kendi doktorumun odasına gittiğini ilettim.
2.doz tetanoz aşımı zahmet edip sisteme bile girmemiş hemşire bana aşı kartı verdiği halde. 2.doz olmamış görünüyorsunuz dedi arayan.
Sizinle görüştükten sonra sağlık ocağını arayacağız aşılar barkodla sayılı gidiyor sistemlerini inceleyeceğiz dedi. Bunu yaparken de şikayet eden kişinin ismini gizli tutmak zorundayız içiniz rahat olsun dedi.
Demekki bu dikkatsizlikle ilerde bebeğimi acile hastaneye götürsem e nabızdan bakılıp aşısı muayenesi eksik görünecek ve ona göre işlem yapılacak korkunç.
Arayan kişi sağlık ocağı ile alakalı ciddi sorunlar olduğunu (başka şikayetler de varmış) bununla alakalı kapsamlı bi inceleme başlatılacağı benim beyanıma yazılı ya da sözlü başvurmak istediklerini söyledi tabiki kabul ettim.
Böyle sorunlar yaşayan varsa hiç aranmadığı ve gitmediği halde e nabızdan muayene girişi yapılmış mı aşıları sistemde görünüyo mu kontrol etsin. Bizim yetkilerimiz kısıtlı ancak sizlerin böyle somut beyanları arttıkça inceleme başlatabiliyoruz dedi arayan o yüzden şikayetiniz varsa geçiştirmeyin.
Benim de derdim zaten 2 doz aşımın takibi değildi 1 yıldır kim olduğunu dahi bilmediğim ve tanımadığım doktorun nasıl maaş alabildiğiyle alakalı vicdanı bi meseleydi.