fatos2404 Kızlar merhaba dün 6 haftalık hamile olduğumu öğrendim ve doktor bazı gerekli ilaçlarımın yanında folikasit verdi yalnız son zamanlarda insanlar iki gruba ayrılmış durumda sizce kullanmalı mı kullanmamalı mı çok kararsızım
1palyaco fatos2404 teyzem kullanmadı sağlıklı bir kızı var şuan 4yaşında , arkadaşım kullandı 6aylık sağlıklı kızı kuzenim kullandı 1yaşında sağlıklı kızı var . Bu arada bende kullanıyorum zaten 0.4 mg
Nurmert fatos2404 folik asit eksikliği bebekte nöral tüp defektine yol açıyor yani spina bifida dediğimiz hem bedensel engeli olan hem zihinsel engeli olan bebeklerin dünyaya gelmesine ben 34.haftamdayım hala multivitamin olarak kullanıyorum içeriğinde folik asitte var. Eksikliği daha büyük problemlere yol açıyor yani tabi sizin tercihiniz
NurKaptan Haftaya kadar kullanılmalı diye biliyorum bana doktorumun verdiği ilacı doktorum doğuma kadar kullanmam gerektiğini söyledi
fatos2404 NurKaptan evet banada söyledi bana içimde hep bi şüphe kullanmayın diyenler makale yazıyor resmen
fatos2404 1palyaco bilmiyorum ya eski nesiller hep daha sağlıklıydı ne bi aşı nede folikasit bide yeni nesillere bakıyorum hep vasat hastalık hastası nesiller
1palyaco fatos2404 eskiler sağlıklı besleniyordu yeterince folikasiti alıyordu besinlerden ama şimdiki nesil hep abucubur yiyor ve karnındaki bebeğe yeterince folikasit veremiyor birde öyle düşünün 🙃 ama tercih meselesi tamamen dediğim gibi sağlıklı olanda var önemli olan sizin kullanmazsanız dahi içinde folikasit içeren besinler tüketmeniz .
Nesfur41 fatos2404 Eski nesillerin yedikleriyle senin yediklerin bir değil 😂😂 folikasit kesinlikle kullanılması gerekiyor kesinlikleee
fatos2404 1palyaco şahsım adına konuşmam gerekirse paketli ürünler tüketmeyiz hazır yiyecekler tüketmeyiz işte şuan bi kafa karışıklığı var ,aynı bebek aşılarında olduğu gibi
nzlbrn fatos2404 eskiden de nerdeyse tüm ailelerde bi bebek ölümü ve düşük geçmişi var ama kim neden oluyor bilinmiyordu tabi. Her yere yazıyorum yine yazayım ben ebeyim nöral tüp defekti yüzünden hasarlı doğan o kadar bebek gördüm ki şaşırırsınız zaten 5 mg olanı değil 400 mcg olanı kullanacaksınız ve sadece 3 ay zaten günlük önerilen doz da 400 mcg riske atmak isterseniz siz bilirsiniz tabi hayırlı olsun
1palyaco fatos2404 aynen o şekilde dikkat ederseniz folikasit içeren ürünler tüketirseniz zaten sağlıklı olacaktır . Sağlıkla kucağınıza alırsınız inşallah 🌸
nzlbrn fatos2404 tek günde o kadar kullanılmıyor normalde yarım yarım alın diye öneriyor bazı doktorlar maddi durumunuz varsa eczaneden gebelere verilen folik asit diyip alın 200 250 civarında devlet sadece 5 mg olanı karşılıyor maalesef
fatos2404 Burcu__0506 bulantı onla ilgili midir acaba çünkü benim ikinci gebeliğim folikasit hiç bulantı yapmadı tabi kişiden kişiye değişir doktoruna sormanda fayda var