Zeyela
Canım polikistik over ve polikistik over sendromu ikisi birbirine karıştırılıyor aslında.
Sadece polikistik over yumurtaliklarin normal kistik yapıda görünmesiyle ilgilidir. Herhangi bir şikayet yapmaz, adet gecikmesi sivilcelenme, hormon dengesizliği, v.b gibi…
Ama sendrom da vücut etkilenir.
Prolaktin yüksekliği, insülin direnci yüksekliği kilo problemi v.s görülür.
Ben kendimi bildim bileli polkistik over sendromuyla uğraşıyorum. Aslında korkulacak bir şey de değil. Sadece normal insanlara göre evet biraz fazla ugrastirabiliyor.
Bildiğim kadarıyla sonradan oluşan bir hastalık da değil. Ama yukarıda da bahsettiğim gibi belki hormonların vs herşey düzenliyse sadece yumurtaliklarin kistik bir yapıya sahipse stres olmaman adına belki söylenmemiştir daha önce…
İstersen yine de farklı bir doktor görüşü al. Hormon testi yapıldı mı? Yapıldıysa sonuçlar için ne dediler ?
Ama yine de böyle bir şey varsa bile lütfen stres yapma. Korkulacak bir şey yok, merak etme 🧚🙏