aminehumamoms devlete bağlı hiç bir kurumda isteğe bağlı sezeryan seçimi yok. Anca kronik bir rahatsızlığınız olur ve doktorunuz onay vermezse, bebek kilosu fazla olursa, kakasını yerse, makat geliş olursa, suni sancı sonucu bile açılmanız olmaz doğum ilerlemezse, sezaryen gerektirecek riskli bir gebeliğe sahipseniz sezaryen olabilirsiniz. Bu durumlara sahip değil ve keyfiye sezaryen olmak istiyorum dediğinizde kapıyı gösterip özele gidebilirsiniz diyorlar
Sebebi ise şu sezaryen bir doğum şekli değil, sezaryen bir ameliyat tıp literatürde bu böyle geçiyor bu yüzden de doğum şekli seçme diye bir şey yoktur. Doğum tektir ve vajinaldir. Normal doğum diye bir isimlendirme de yoktur. Zaruri durumlarda sezaryen ameliyatı yapılır ve doktorlar bunu doğum şekli olarak görmez. O yüzden devlet kurumunda seçim şansınız olmuyor. Bunu doktor olan dayım anlatmıştı ben de oradan biliyorum neden devlette seçim yapılmadığını.