hande777 Tlhzr 11. haftadan sonra öneriliyor sanırım. Bebeğin DNA’sının sizin kanınıza geçmesi gerekiyor. Daha erken haftada analiz yapmıyorlar diye biliyorum.
e_blue_sky_a Tlhzr Allah bağışlasın, kaç yaşında çocuğunuz. İkili test dışında doktor kontrolünde doktorlar hicbirsey farketmedi mi acaba ya da detaylı ultrasona girdiniz mi.
Tlhzr e_blue_sky_a bana amniyotik bant var denilmişti o yüzden perinatolojiye gitmiştim 20. Haftada zaten detaylı haftamda gelmişti perinatoloji bant yok fakat küçük bir parlaklık var demişti riskim de 840/1 den 794/1 e düşmüştü ve düşük ihtimal istersen amniyosentez yaptıralım dedi bizde zaten aldırmayacaz diye yaptırmadık ama keşke yaptırsaymışım kendimi hazırlardım
hande777 Tlhzr tamamen ihtimal aslında. Bizim çocuğumuz olmadığı için tüp bebek yöntemine başvurduk. Yapılan incelemelerde hiç bir sebep bulunamadı. En son embriyolara genetik inceleme yapıldı. 9 embriyodan sadece 2 tanesi sağlıklı geldi. Şu anda 35 haftalık hamileyim. Bazen anne ve babamın kromozom yapılarına bağlı olarak sağlıklı embriyo oluşum ihtimali düşük olabiliyormuş.
e_blue_sky_a Hayalgokce bende de ufak Bi parlaklık çıktı kalpte lakin benim fetal dna olduğu için, önemsemeyin dedi doktor.
Slly Hayalgokce bızdede kalpte parkalkık var cok korktum su yazlanlardan sonra 🥺 dogum yaptınızmı durumlar nasıl
e_blue_sky_a Tlhzr 10.haftada oluyor. Eğer yeterli dna ya rastlanmazsa 12de tekrarlanıyor. Kürtaj şansı oluyor erken haftalarda.
Hayalgokce e_blue_sky_a evet görmustum benim postuma da yazmstiniz bn fetal dna yaptırmadım faakt bana diger hersey yolunda dedi doktor ensesi burun kemigi fln cnm sıkıldı smdi
e_blue_sky_a Hayalgokce evet bazen down bebeklerde de burun kemiğinde sıkıntı olmuyor. Ama genelde ense kalınlığı gözükür. Kalpteki parlaklık da genelde kalsiyum fazlalığından olabilirmiş
Yigit_Yagiz_Moms Tlhzr daha önce down sendromlu çocuğu olan bir annenin diğer annelere oranla tekrar down sendromlu bebek sahibi olma olasılığı oldukça fazla. Ama tabiki kesinliği yok. Sadece ihtimal daha fazla oluyor. Genetik test yaptırabilirsiniz ikinci gebeliğinizden önce.
Hayalgokce Tlhzr parlaklik genelde gecici onemsiz falan dediler bana 3 gundur bende takmamstim kafama suan baya taktim valla nasip tabi bu islerde
Hayalgokce Tlhzr down lu annelerin diger cocuklarinin oyle olduğuna katılmıyorum nasip bu tamamen hic d3nk gelmedim ayni ailede 2 tane
e_blue_sky_a Tlhzr anladım. Siz aldırmamaya kararlıymışsınız. Meleğiniz ile güzel bir hayatınız olur umarım. Ve dilerim bir kardeşi de olur. Bence erken dönemde fetal dna yaptırmayı düşünün, içiniz rahat olur, doktorunuz nereyi tavsiye ederse orda yaptırın
Yigit_Yagiz_Moms Tlhzr benim de riskim yüksek çıkmıştı hem kendi doktorumdan hem de araştırmalarım sonucu bu bilgiye rastlamıştım. Acıbadem sağlık grubunun makalelerinde okudum. bu hastalık hem genetik olabiliyormuş hem de döllenme aşamasında hücre bölünmesi sırasında olabiliyormuş. Zaten fetal dna da saptanabilmesinin nedeni de bu. Fetal dna başta down sendromu olmak üzere belli başlı genetik hastalıkları saptıyor. Down sendromlu çocukların eğitimi 2 aylıkken başlıyor. Yoğun bir özel eğitim süreçleri oluyor. Benim oğlumda da konuşma gecikemesi problemi var ve özel eğitim alıyor. Gittiğimiz merkezde down sendromlu arkadaşları da var. Aileleriyle sohbet etme fırsatım oldu.
Hayalgokce e_blue_sky_a gozukurdu dmi ya ama bu bebiste gozukmemis ama cok arastrdim artk kalp parlakligiyla down sendromu arasinds bir bag kurulamıyormuş yeni calismalar onu gostermis falan diyodu doktorun biri
Tlhzr e_blue_sky_a ense kalınlığı hep normaldi detaylıda da normaldi. Hatta bağırsakta da parlaklık oluyormuş bizim oda yoktu doktor bile şaşırdı
Tlhzr Hayalgokce inşallah sizinki sağlıklı doğar ama kendinizide hazırlayın ben ilk fark ettiğimde yıkıldım çünkü