Öncelikle herkese gönlünden geçen bir doğum nasip olsun.
Bizim hikayemiz iyi mi kötü mü siz karar verin istedim gelelim oğlumla kavuşma serüvenimize 🥰
Ben 19.10.23 saat 12:24 de epiduralsiz suni sancısız normal doğum yaptım💙
Doğumdan 3 gün evvel sancılrım başlamıştı 3 gün boyunca hep hastaneye gittim geri gönderdiler çünkü hem sancım doğum için az hemde sıfır açıklığım vardı. Ne yediysem be egzersiz yaptıysam da açılmam olmamıştı. Doğumdan iki gün önce nişanım geldi. Nişan nasıl bişey diye sorarsanız benimki pıhtı gibi rengi koyu kahve ve yeşil karışımı birşeydi ve doğuma kadarda hep geldi o yani tek seferde gelip bitmedi benimki. Neyse 3 gün boyunca hep sıfır açıklık ve yetersiz sancı çektim doğumdan önceki gün sabah artık o sancı dayanılmaz bir hal aldı ağlıyordum resmen gittiğimde sadece 1 cm açıklığım vardı ve doğum için yetersizdi yine eve gönderdiler bende eve gelir gelmez egzersiz yaptım sancklarımın sıklaşmasını bekledim ilk başta 20 dk da bir gelen sancı artık gece 12 de 3 dk da bir gelmeye başlamıştı. Gittiğimde açıklığım yine sadece 1 cm di ama sancım bu kez çok çıkınca yatışım verildi doğum sancısı odasına alındım ama oradaki ebeler boşuna yatışın yapılmış senin ilk gebeliğin dha bir cm açıklığın var dayanamazsın burda uzun sürer dediler ilk başta ama sancım daha da artmıştı bende dayanırım dedim ve nst ye bağlAdılar. Sancılarım hem sıklaştı hemde şiddeti dhaa da arttı. 3 saatte bir nst ye ara veriyorduk onun dışında hep yatış çünkü mat ye bağlısın hareket falan yoktu yani bende o ara verdikleri anda hep egzersiz yaptım hiç ara vermedim. İnanın hiçgücüm yoktu üç gün boyunca uyumadım artık takatim yoktu doğum yapamam diyordum bu güçsüzlükle zaten bişey yedirmiyorlar ben ne kadar herşey olumsuz gitse de elimden geleni sonuna kadar yapmak istedim ve hep yürüdüm egZersiz yaptım. Sabah 9 da açıklığım 5 cm olmuştu ama yine ümitsiz konuşuyorlardı akşamı bulur diye.. neyse ben durmadım beni nst ye bağlamayın ben egzersiz yapıcam dedim. Bez taktım bol bol egzersiz yaptım saat 11 gibi açıklığım 7 cm oldu. Ardından ben artık yürüyüşü bıraktım her sancım geldiğinde çömelip ıkınıyordum. Gerçekten hayatımın en zor dakikalarıydı acının eşiği meşiği kalmadı artık çığlıklar eşliğinde sancı çekiyorum. Saat 12 de ebe kontrole geldi gel dinlen hiç halin kalmamış nst ye de bağlayalım dedi ama benim sancım o Kadar çok ki hayır kontrol et beni dedi ben doğurucam galiba dedim ve alttan bakınca saçı görünüyor dedi yatağımda bana talimat verdi ıkın diye ben hiç bağırmadım ebe ne diyorsa ona uydum bağırıp gücümü harcamadım. Ikın dedikçe ıkındım dur dedi durdum sonra artık doğuma hazırsın dedi beni doğum masasına götürdüler ama yürüyorum sanki bebek düşecek😂 hem ağlıyorum hemde bebek düşecek diye korkuyorum sadece ıkınmak istiyorum ama ya düşerse korkusu beni bitirdi. Ebe ıkın boşver ben tutarım diyor biliyor gelmicek 😂 ama o an onu akıl edemiyorsun ben masaya çıktım doğumu yapacak olan ebeler başka bir doğumdan çıkıp yanıma koştular ama bi tanesi niye geldin dedi bu halde olmaz dedi daha tam hazır değilsin dedi beni oraya götüren ebe de siz yönlendirin çok iyi dinliyor hemen doğurur dedi bende yalvarırım beni yönlendirin söz doğuracam dedim 😂😂😂 neyse ıkın ıkın diye bağırdı ben nefesimi alıp sadece ıkındım arada bağırdım ama gücümü ıkınmaya verdim. Sonra bir iki derken ıkın dur vs dedi ve birden bir rahatlama oldu bebeğim doğmuş meğerse ama o an kesi attıkları için acıdan ben bebeğimi ilk an göremedim bide tansiyonum düşmüştü gözüm hiç bişey görmüyordu. Doğumum güzeldi ama kesi ve dikişten korkuyorum diye post bile açmıştım gerçekten korktuğum başıma geldi sanırım. Hem uyuşturucu etki etmedi hemde dikişim iç dış çok fazlaydı ardından güzel doğum yaptığım için ebe normalde yapmıyormuş devlet hastanesi diye ama bana torpil geçti estetik yaptı. Eminim o işini güzel yaptı ama hem dikiş iğnesi kalındı herşeyi hissettim hemde sonrasında üşüme falan geldi biraz kötü oldum. Ama bebeğimi görünce gerçekten kucağıma verdiklerinde o kadar güzeldi ki tüm o sancılar falan geçti gitti hiç ağlamadım anında toparladılar beni bebeğimi sonra odamıza geçtik herşey çok güzeldi ama 4 gündür doğum yaptım ve o estetik yapılan yer sanırım tam bilmiyorum hala sızlıyor yani dikişimde çoktu ne yalan söylim ama bence ona rağmen iyiyim bebeğimi indirip kaldırırken zorlanıyorum oturamıyorum ama daha zamanı var. Biraz uzun oldu ama uzun lafın kıssası doğum yapacağınıza inanın ve yatmayın gerçekten keşke daha önce bol bol yürüyüş ve egzersiz yapsaydım belki de o yüzden açılmam olsada doğumda kesi ve dikiş çok oldu. Sancı odasında da yatmayın özellikle pilates topu beni 5 cm den sonra doğuma o kadar hızlı ulaştırdı. Dilerim okuyan herkesin çok çok daha güzel doğumu olur dönüp baktığımda kendimle gurur duyuyorum çünkü suni almadım epidural almadım 41+1 de bıkmış olmama rağmen yıkılmadım. Şuan oğlumun cennet kokusunu çekiyorum elhamdülillah 🥰🥰😍😍👼👼💙💙💙 sizde sakın kendiniZden ümidi kesmeyin işin sonu o kadar güzel ki iyiki acı çektim de böyle bir güzellik verildi diyorsunuz anne olmak çok güzel 🥰👼♥️