umudumsun35 ben bunu bu hafta doktoruma sordum kesiden çok korkuyorum dedim bana mantığını anlatınca içim çok rahatladı size de fikir olsun paylaşayım. Eğer ki vajinayla makat arasındaki uzaklık dar ise ve çok esnek değilse bebek çıkarken yırtık olma riski çok yüksekmiş ve bu yırtıklar yamuk yumuk farklı şekillerde olduğu için estetik açıdan çok kötü oluyormuş. Doktorunuz bunu fark ettiği noktada müdahale ediyor ve kesiyi aslında makata doğru değil yana doğru açıyormuş böylelikle hem estetik bir dikiş oluyor hem de yırtılmaların önüne geçiliyormuş. Böyle bir durum olursa da zaten anestezi uygulanıyor yani hissetmeyeceksin dedi. Bir de o bölge çok arsızdır 7-10 gün içinde dikişler iyileşir varlığını bile unutursun dedi. Hijyen ve bakım çok önemli, doktorun dediği şekilde hijyenik tutar temiz olursanız iyileşme süreci hızlı ilerlermiş. Eğer ki vajinanızla makat arasındaki genişlik yeterli ve bölge esnek ise zaten yırtılma riski de az oluyor dikiş riski de olmuyor. Bu tamamen vücudunuza bağlı bir durum. O bölgeyi esnetmek için 36.haftadan itibaren perina masajı öneriliyor. Youtubeda videolar var oradan bakabilirsiniz. Açıkçası bu açıklamalar beni çok rahatlattı o yüzden artık hiç korkum kalmadı. Sezeryan olsanız karnınız 7 kat kesilecek, onun dikişleri daha beter ve iyileşmesi çok uzun sürüyor öyle düşünün. O yüzden normal doğum isteyip kesiden korkan tüm gebe arkadaşlara fikir olsun hiç korkmayın sağlıkla bebeğinizi kucağınıza aldıktan sonra o dikiş çok ufak bir teferruat 🌸