Bahar1644 ben normal doğumda karar kılmıştım. ziya beyin muayenehanesine gittik. tam 40+0dım. sabaha karşı 5te belimden bir ağrı girmişti ona uyandım. açılma var mı diye baktı açılma yoktu. istersen hemen sezeryana alalım ya da akşam 6da gel açılma olup olmadığına tekrar bakıp ona göre karar verelim dedi. ben de akşamı beklemek istedim korkugum için. akşam 18:30da muayene etti ve 5 cm açılman var bu da demek oluyor ki doğuma 5 saat var dedi. beni epidural normal doğum için hastaneye yönlendirdi. girişim falan yapıldı odaya geçtim. bana serum takıldı. o kadar panik olmuştum ki bana suni sancımı veriyorsunuz diye ağlıyordum 😂 hayır değil dediler. nst ye bağladılar. benim paniğim yüzünden bebeğimin kalp atışları düzensiz çıktı. hemen doktoruma haber verdiler ve yanımıza geldi. doktor bebeğin stres olduğunu söyledi. suyunu patlatmalıyız kaka yapmış olabilir dedi. o kadar korkuyordum ki bir anda 3 kişi başıma toplandı. ben bacağımı açamadım bile. suyumu patlattılar ama hiç acımadı. boşuna korkmuşum. allahtan şu temiz geldi bebeğim kaka yapmamıştı. ziya bey dedi ki sen normal doğum yapamazsın seni sezeryana alıyoruz, kendini çok kasıyorsun bebek kanala sıkışabilşr dedi. ben de kendime güvenmiyordum zaten normal doğum konusunda. ben neden o kadar panik oldum bilmiyorum ama düşünün ki beni ameliyathaneye götüren erken bir görevli vardı ona soruyorum sondayı uyuştuktan sonra takacaklar değil mi diye 😂 hay allahım burada o kadar çok doğum hikayesi okumuştum ki artık tüm sahneler gözümde canlanmaya başlıyordu ve korkuyordum. ameliyathaneye götürüp hemen belimden iğne yaptılar. inanın ki hiç acımadı. benim acı eşiğim aşırı aşırı düşüktür. ameliyat anında tabiki hiç acı hissetmedim ama çekiştirmeleri falan hissettim. bebeği içeriden çıkarırken bir baskı hissettim. o sırada nefes alamadım sanki. ameliyat anında sadece kötü olan kısım burasıydı bence. panik yapmayıp derin nefes alsaydım belki daha iyi olurdu. zaten hemen bebeğimi gösterdiler ve unuttum gitti. anlık bir şeydi. dediğim gibi korkmayın ben çok stresli bir insanım ondan bunlar 🥰 sonra zaten odaya çıktık. uyuşukluk geçince hemen yürüdüm. hiç oturmadım bile. herkes nazımı çekti diyebilirim. kimse terslemedi, hatta bana güldüler 😂
umarım çok çok çok güzel bir doğum olur. bebeğinizi sağlıkla kucağınıza alacaksınız allah’ın izniyle.
benim size tavsiyem sakın ola ki bebeğinizi ayağınızda sallamaya veya emerek uyutmaya alıştırmayın 😂 ayrıca lohusalık dönemim benim hayatımın en zor günleriydi. lütfen siz hiçbir şeyi kafanıza takmayın.