Backtoblack Merhaba bayanlar, Bebeklerin çoğu doğduktan sonra sarılık oluyor bunun sezeryanla mı alakası var diye merak ediyorum. Normal doğum yapıpta bebişinde sarılık olan var mı acaba?
Aysegul_my Backtoblack bu sezaryen ve normal dogumla alakası yok bebeğin aç kalıp kan şekerinin düşmesi ile karnının doymamasi ile alakası var sezaryen yapanlar hemen sütü gelmeyebiliyor ve bebek uzun süre aç kalabiliyor ondan daha sık görülüyor ama normal doğum yapanlardada oluyor
Hican Backtoblack Her bebek sarılık geçirir. Bunun normal ya da sezeryanla alakası yok 😊 bunu önlemek için bebeğin yüzüne sarı renkte bir tülbent atabilirsiniz:).
Cgllay Backtoblack ben henuz dogurmadım 32 haftalık hamıleyim, yakınlarımdan duydugum k vitamini asısının sarılıga yol actıgıydı, sonra baya arastırdım o tarz makaleler okudum ama bilemiyorum. Pazartesi sorucam doktora bu konuyu.
Backtoblack Aysegul_my teşekkürler cevabınız için 🙏🏻 sezeryandan sonra sütüm çok şükür geldi hemende emzirdim ama yine de sarılık olduk :( başta gelen süt çok az oldugu için heralde bebekler tam doymuyor ondan oluyor
Aysegul_my Backtoblack aynen ben bu yüzden ilk zamanlarda hastanede az da olsa mama vermeyi uygun görüyorum çnkü bu yöntemle sarılik olmuyo bi kac kişiyede uyguladık sarılık olmadi bebekler
Snkakr Backtoblack ewet benim bebeğimde sarılık olmuştu.ilk başta gelen süt çok az oluyo mama takviyesi yapmak lazımmış bende deneyimleyip öğrenmiş oldum. 😀
Kediannesi1 Backtoblack sarı tülbent engellemez hatta doktorlar hemşireler atarsanız alır çünkü sarılık olursa aksine fark etmezseniz renk yüzünden. Teyzemin oğlunda geçen sene attık sırf büyükler ısrar ediyor diye bebek sarılık olmuş fark etmedik o ayrı mesele içeri hemşire girip aldı kızıp kaldırttı bu arada normal doğum yapmıştı bebek de 3 kiloydu iyiydi
Seymoshh Backtoblack yanlış bunu denemeyin sarı tülbent bebeğin sarılığını anlayamamanızdan başka işe yaramaz ki doğumdan sonra hem hastane hem sağlık ocağı kontrol ediyor sarılık ileri derecedeyseki bunu vücudundan anlayabilirsiniz diz kapaklarına kadar indiyse sorun var demektir harici eğerki öyle bir durum varsa sarı olan hiç birşey giydirmemelisiniz 4 çocuk annesi olarak sizi uyarmış olayım bunlar doğru bilgiler değil maalesef
Elifkskl Backtoblack bu yanlış sarı değil aksine beyaz yemeni. Sarı tulum giydirdim diye doktor Bi dünya kızdı. Bense fark ettim ki Sarı giydikçe dahad sarardı çocuk
ST55 Normal ya da sezaryenle alakası yok arkadaşım normal doğum yaptı sarılık oldu bebişi benim doktorum haftasını doldurmadan doğan her bebek sarılık olur dedi benim bebeğim 41 haftada doğdu sarılık olmadı
Snkakr Seymoshh ewet ya. Benimde oğlum sarılık olmuştu kimisi dedi sarı tülbrnt ört kimi dedi sarı tülbent daha çok sarılık yapıyo dedi kimi dedi altına altın tak (beresine) bende şaşıp kalmıştım.
efelinamoms Backtoblack sezeryan dogum yaptim sutumde az bucuk geldi ama ona ragmen sarilik olmadı önemli olan ilk kolestrium dedikleri sütün bebegin icmesi ve ac kalmamasi dogum sekliyle pek bir alakasi yok birde kan uyusmazligi olan anne bebekte gorulebiliyor ablamin iki cocugundada olmustu ama diger ablamin cocuklarinda olmadi bendede öyle hepimiz sezeryan dogum yaptık. Sari tülbenttinde oek bir mantigi yok tehlikeli olabiliyor genelde doktorlar kesinlikle onermiyor gunluk bebeginizde 6 7 cisli bez almaniz gerekiyor sariligin gecmesi icinde sivi tuketimi iyi olmasi gerekir
Youngmotherr Backtoblack benim bebeğimde hafiften sarılık vardı normal doğurdum ama bir sıkıntısı olmadı geçti bile
Seymoshh Backtoblack ve yine çoğunun dediği gibi doğum şekliyle alakası yok yanlış emzirme yada bebeğim memeyi tutamaması yada sütün geç inmesi gibi unsurlar önemli ayrıca sık besleme ile bunlara dikkat etmek gerekiyor olduki mama takviyesi gerekti küçük kaşıkla vermeniz en doğrusu zira biberonla verilen mamalar çoğu bebekte meme reddine sebebiyet verebiliyor