Tuba04 eskisi gibi olmayabilir diyorlar kesinlikle eskisi gibi olmaz demiyorler, hiç bir doktor genelleme yapmaz. Onu diyen doktoru da bana gösterin benimki ve bir çok kişinin ki neden aksine eskisinden daha iyi o zaman? Nerdeyse 4 kg olan bir bebiş doğurdum elhamdülillah Zerre genişleme yaşamadım. Demekki kesinlikle böyle olan ve değişmeyen bir bilgi değil.
Kara cahil derken iki defa düşünün ben ne konuşuyorum diye, vajinal normal (!) doğuma bu kadar düşman olmayın gözünüzü seveyim kendinize yazık ediyorsunuz
Peki sezaryen den sonra inmeyen göbek, iyileşmeyen dikişler ve hassaslaşan dokular?
Sezaryen de ölüm ve komplikasyonlarin normal doğuma göre 4 kat fazla olması gerçeği? Bunuda doktorlar diyor mesela, tıp da veriler böyledir. Etrafınızda iki üç kişi kolay sezaryen yaptı diye sezaryen yap normal doğum şöyle kötü böyle kalıcı hasar olur demeyin, aynı şekilde iki üç kişi güzel normal doğum yaptı diye sezaryen şöyle kötü böyle kötü diyemeyiz. Doğum sonrası komplikasyonlar doğum şekline göre değil vucudun nasıl tepki vereceğine ve ne şekil hasar bırakacağına bağlı, yani bunun adı kader.
Çokça çok güzel normal doğum yapanlar var, ve çokça güzel sezaryen atlatanlar.
Ve yine çok ça zor normal doğum yapanlar var ve çokça zor sezaryen atlatanlar.
Nedense güzel normal doğumlara ve kötü sezaryenlere kulak tıkıyorsunuz göz yumuyorsunuz…
Lütfen yaşanılanlar veya duyulanlar sizi taraf tutmaya itmesin…
Sıralama bellidir, aksilik olmadığı sürece faydası, daha sağlıklı olmasi ve gerekliliği üstte olan normal doğum, aksilik baş gösterirse mudahele kurtarıcı sezaryen doğum. 👍🏻