Krdg Arkadaşlar ikili tarama testi yaptırıp PAPP-A seviyesi düşük çıkan var mı, ne yaptınız nasıl bir yol izlediniz varsa yardımcı olur musunuz?
__mom1 Krdg benimkisi de yüksek çıkmıştı. Testim risk oranı normaldi ama yine de fetal dna yaptırdım içim rahat etti. Bi sürü risk vardı işte suyu az olur gelişimi geri olur bende tansiyon yüksekliği olur vs gibi 37 haftaya geldim şükür bir şey olmadı. Bence fetal dna testini yaptır için rahat etsin
Krdg Diğer değerler normal ama papp a seviyesi düşük o sebepten dolayı ya yurt dışına gönderilen testi öneriyorum ya da perinatolojiden sıvı alınmasını dedi
Krdg Öyle bir şey anlatmadı, sadece papp a seviyen düşük 0,29 çıkmış 50 civarında olması gerekirken dedi. Ama bu yüzde yüz down sendromlu da diyemem değil de diyemem sadece şüphe var başka sebebpten bile düşük olabilir dedi.
Deletedmom_112 Krdg yani benimde düşük yazıyor risk yok ama doktorum sizinki gibi konuşmadı evet erken doğum vs olabilir ama bu testler güvenilir değil dedi her şeyi Allah bilir. Fetal dna yaptırabilirsiniz.
Deletedmom_112 Krdg birde düzeltilmiş mom mu 0.29 yoksa normal değeri mi bu da var ? Grafiğinize ulaşın bi
Krdg Başka iki doktora daha sordum, diğeri bir şey gözükmüyor isterse fetal DNA yaptırabilir dedi. Diğeri de aynı şekilde bu testleri hiç sevmiyorum niye yaptırdın ki dedi, kararı bize verdiler. Ama herşey iyi dedi kafam çok karışık
Deletedmom_112 Krdg imkanın varsa fetal dna yaptır için rahat etsin ortalama 350 dolar bazı şehirlerde devlet hastaneside yapıyormuş ücretsiz burda yaptıranlara sormak lazım. İçini ferah tut bebişlerimiz etkilenmesin
Krdg Sordum 450 dolar dediler, ya yaptırmayı düşündüm aslında ama sonra da bir şey çıkarsa diye düşünüp duruyorum.
Deletedmom_112 Krdg bişey çıkarsa amaç aldırmak değil tedbirli olmak ona göre hazırlık yapmak içiniz daha rahat eder. Ultrasona emse kalınlığı ve burun kemiği normal çıktı mı ?
Betus261 Merhaba benim de Papp a düşüklüğüm nedeniyle detaylı ultrason da belirli riskler öngördü ama bu olacağı anlamına gelmez dedi kızımın diğer sonuçları normal çıktı Coraspirin başlatıldı
Deletedmom_112 Betus261 benim doktorumda bişey olmaz dedi hayırlısı bakalım. Sizin normal pappa mı 30 geldi düzeltilmiş mom kaçtı ?
Krdg Betus261 Sizin doktorunuz bir şey olmaz demiş ne güzel benim ki direk bu değeri görmezden gelemem can sıkıcı bir sonuç dedi. Başka doktora gittim oda gayet güzel dedi
Deletedmom_112 Betus261 benimde öyle bişeydi galiba benziyor sizinkilerle ama burda herkes papp a düşük diye doktorlar garip garip şeyler demiş ama sorun yaşayan olmamış benim doktorumda sorun görmemişti burda okuyunca canım sıkılıyor
Deletedmom_112 Betus261 papp a düşüklüğü diye karşıma çıktı böyle demişler erken doğum, gebelik zehirlenmesi falan postlara sordum ama bişey olan yok şükür