Merhaba kızlar, yaklaşık 3 hafta önce üçlü tarama testimin sonucunda yüksek derecede down sendromu riski çıktı amniyotik sıvı almak istediler yüzde 100% sonuç verdiğini söylediler başta kabul ettim akşam eve gelince eşimle oturduk konuştuk ve bu bebeği (Allah korusun) down sendromlu doğsa bile istediğimizi birbirimize dile getirdik ve eşim (düşük, enfeksiyon, iğnenin bebeğe batması gibi ) risklerden dolayı sıvı aldırmamaktan yana olduğunu dile getirdi, bir yanım sıvıyı aldırıp neyle karşılaşacağımı bilmek istese de diğer yanım düşük ihtimalle de olsa onu riske atmak istemedi sıvıyı aldırmama kararı aldık. 3 hafta sonunda dün tekrar doktora gittim ultrason muayenesi sırasında doktor hanım bebeğin kalbinde bir sorun olduğunu gördü ve başka bir doktora daha gösterdi o da aynı sıkıntıyı gördüğünü söyledi ( sıkıntının ne olduğunu tam anlayamadım çıkışını göremedik gibi bir şeyler söylediler ama detaylı bir bilgi maalesef vermediler) sonrasında beni “fetal eko” için başka bir hastanedeki prof. Doktora yönlendirdiler gittim ancak doktor bey yurt dışındaymış sekreteri salı gününe randevu verdi kafam çok karışık kızlar. Down sendromu riskini ilk öğrendiğimde bu testlerin yurt dışında bir çok ülkede yanılma payının yüksek olduğu için yapılmadığını vs düşünerek kendimi rahatlatmıştım ancak kalpte sorun görünce doktor hanım “ down sendromu riskinde yüksek çıkmış ve down sendromlu bireylerde kalp rahatsızlıkları çok sık görülür” deyince içime tekrar sıkıntı çöktü. Her anne gibi bende evladımın sağlıklı olmasını istiyorum down sendromu ihtimaline kendimi hazırlamaya çalıştım inanın ki okudum araştırdım falan ama kalbinde bir rahatsızlık olması hasta olması fikri beni çok üzüyor tırnağına zarar gelsin istemem ki… İşin özü içimi döktüm size arkadaşlar böyle şeyler yaşayan ya da çevresinde olan var mı ? Ve bebeğime dua eder misiniz? Şimdiden hakkınızı helal edin uzun uzun yazdım vaktinizi aldım 🙏🏻