Bu yaziyi suni sanci ve normal dogumdan korkanlar icin yazmak istiyorum. Benim dogumum da suni sanci ve fitil ile baslatilacak, ve korktugumdan dolayi bayağı bir arastirma yaptim. Sonucta insan bilmedigi seyden korkar sonuc olarak suni sancinin hali hazirda vucudumuzda olan oksitosin hormonu oldugunu ogrendim. Zaten kendi basina gelisen normal dogumda da vucudumuzda artan oksitosin hormonu sayesinde yapiyoruz. Yani suni sanciyla kendi sancimizin arasinda ki tek fark suni sancinin araliksiz, kendi sancimizin aralikli gelmesi. Alttan koyulan fitilde ise prostaglandin hormonu varmis. Sadece bu hormon ile rahim agzini yumusatiyorlar ve aslinda sanci ile degil, rahim agzi yumusadigi icin kendi sancimizla dogurmus oluyoruz. Yani mudahaleli dogumda sadece ihtiyacimiz olan hormonlari veriyorlar ve zaten vucudumuzda bulunan hormonlari biraz arttiriyorlar dogumun olmasi icin. Ayrica spermin icinde de bir miktar prostaglandin var ve doktorlarin son haftalar korunmasiz iliski onermesinin sebebi de bu. Rahim agzini yumusatip olgunlastirmasindan dolayi. Ayrica normal dogum hakkinda birkac sey soylemek daha istiyorum. Son zamanlarda istege bagli sezeryan yaptiran cok fazla kadin goruyorum. Fakat sezeryan aslen bir dogum bicimi degil bir ameliyattir. Ve zorunda kalmadikca yapilmasi onerilmez. Para pesinde kosmayan her doktor da zaten bunu soyler. Dogum dogal bir durumdur. Bazi guzel seylerin zorlugu olmak zorundadir. Dogum efsanelerde anlatildigi gibi bir iskence degil mucizevi bir olaydir. Vucudumuzun yaratilisi geregi zaten bebek gecerken kemiklerin gevsemesi icin relaxin hormonu salgilanir ve bebek cati kemiginden kolayca gecer. Ve bebek daha yeni dogan minik bir insan yavrusu olmasina ve kimsenin ogretmemesine ragmen, kendi cevresinde iki uc tur donerek kendisini disariya ittirir boylelikle bir akis icerisinde dogum gerceklesmis olur. Kasilmalar ile rahim bebegi, donerek de bebek kendini iterek dogum gerceklesmis olur. Dogumu sancili yapan sey korkularimiz ve duydugumuz sehir efsaneleridir. Bunun disinda kisi kendisini rahat biraktiginda akisa adapte oldugunda ve bir noktada biraz sabir gosterdiginde hem kendisi hemde bebegi icin en saglikli olani secmis olur.
Tabiki bazi tibbi durumlarda sezeryan gerekebilir ona sozum yok. Burdan her anne adayina da saglikli ve kolay bir dogum diliyorum.