aysebu Allah yardımcın olsun canım ebelik eğitiminde şöyle demişlerdi, her sancıyı kasılma olarak isimlendir ve o kasılmaların adım adım seni bebeğine kavuşturacağını düşünerek kasılmalarını korkuyla değil derin nefes alarak karşılamaya çalış, stres ve korku vücudunu kasar ve kasılmalar seni yorar ne kadar rahat olmaya sakin olmaya çalışırsan o kadar kolay iner bebek ve kavuşman kolay olur🥹 buradan söylemesi kolay tabi yaşaması daha zordur ama Rabbim zorunu kolaylaştırsın inşallah dualarım seninle❤️ derin nefes ve sakin kalarak çok güzel bir doğum olur inşallah ve evdeysen ılık duş dene çok iyi diyorlar, açılman 5cm olunca da imkanın varsa epidural seni aşırı rahatlatır sonrasında kasılmaları hissetmeden bebeğin gelişini beklemek kalır❤️