Arkadaşımın çocuğuma 2 buöuk yaşlarında çok konuşmuyordu tek yük kelimeler kullanıyordu. Doktora gittiler doktor çocuğu hiç zorlamamışsınız hemen her istediğini yaptığınız için konuşma gereği duymuyor hareketleriylede kendini anlattığı için kendini zorlamıyor demişti. Yani bişeyi işaret ederek istediği zaman falan zorlamanız gerekiyormuş mesela bişryi istediğinde o evet diyene kadar zorlayın su mu istiyorsun aç mısın falan gibi