Cans50 Canım ben hamileliğimi ilk öğrendiğimde rahmimin dışında ve sağ tarafında 4 cmlik myomum olduğunu öğrendim.Hamilelikle birlikte gitgide büyüdü ve doğuma kadar 22 cm oldu.Bu yüzden zor ve riskli bir hamilelik geçirdim,dejenere olduğu zamanlar özellikle canımdan can gidiyordu acısından.sürekli yattım,kan sulandırıcı iğne vurulmak zorunda kaldım.erken doğum riskim vardı.
Doğum zamanına doğru doktorum karşısına aldı konuştu.Sezaryen yapıp o sırada alma şansımız var ama %50 oranında bu şans,çünkü rahimde kanamaya yol açabilir ve rahmi almak zorunda kalabiliriz böyle bir riske atamam almadan bırakırım,ama normal doğum yaparsan doğumdan 3-4 ay sonra laparoskopi yöntemiyle alabiliriz,asıl önerilen sezaryenle almak değil sonradan alınması ama yine de karar senin demişti.sadece normal doğumda diğer insanlara göre daha fazla acı,sancı çekebilirsin,bunu yapabileceksen normal yapmanı destekliyorum dedi.
37 haftalıkken açılmam başladı ve 38.haftamda normal doğum yaptım doktorumun desteğiyle.beklediğimizin aksine çok rahat ve güzel bir doğumum oldu.Doğumdan sonraki kontrollerimde de myomun küçülmeye başladığı görüldü.ama müdahele için 3-4 aylık sürenin geçmesini bekliyoruz.Şubat ayında tekrar kontrole gideceğim o zaman değerlendirilecek durumum.