Huhu21 Aslında öyle bişey yok baştan söyliyim 🤭
Ama eski adetleri yapmayı ben severim ve yaptım zorunlu değil yani.
Yarı 40 da. Kardeşime gitmiştik orda bebeğimi banyo yaptırdık suya 20 tane taş koyduk ( sahilden toplanmış gününden önce temizlenmiş yıkanmıştı) gül yapragı koyduk. Son suyu dökmeden bu sudan alıp döktük sonra üzerin temiz su döktük oldu bitti.
Asıl 40 cıkarmada anneannemle yaptık mesela. 40 tasa okudu fatiha suresini. Gül yapragı koyduk. Benım alyansı koyduk makas koyduk 1 yas suda bunlar oldu. Bebeği yıkadıktan sonra kevgiri bebeğin üzerine tutup bu tasdaki suyu döktük 40 delikten gecsin diye. 🤭 Sonra üzerin yine temiz su döktük.
Sonra ben girdim banyoya dusumu aldım abdest aldım. Anneannem yine aynı sekilde bana da 40 taş okudu 1 tas suya aynılarını koydu ve başımdan asagı kevgirle o suyu döktü. Durulandım cıktım. Halama gezmeye gittik aynı binadaydık zaten.
Ayrıca işte fotoğraf cekmek için taş altın makas tesbih pirinç VS koyduk fotoğraf cektik bebeği. O kadar bizde 🤭
Bazıları tuzu seker pirinci bebeğin suyuna atıyor biz öyle yapmadık. Onu yaptırmazdım zaten 🥴