Dilekunal_ kişiden kişiye değişir ama
Yalancı sancılar var
Ağrısı doğum sancisina göre azdır ve farklıdır bazen sadece belde olur bazen sadece kasıkda veya karında
Düzensizdir bir kaç saniye ila bir kaç dakika arası sürebilir
karin kasilmasi ise (çünkü sancı demek rahmin kasılması demek) karnın tamamı sertleşir ve yavaş yavaş kendini bırakır
Yalancı sancida ağır ve kasılma uyumsuz olabilir yani kasılma öncesi ağrı baslayabilir, veya kasılma bitiminde ağrı bir süre devam edebilir veya kasılma anında hiç ağrı olmayabilir
Bu kasılma birden girebilir birden yok olabilir
Yalancı kasılmayi dinlenmek derin nefes almak sıcak duş almak azaltabilir
Doğum sancısı ise daha şiddetli belirgindir genelde belden kaşığa yada kasıktan bele doğru vuran ve basen bölgesini kaplayan yoğun bir ağrıdır farklı belirgin bir ağrıdır (bu belirgin aşırı ağrı demek değil normalde yaşanılan ağrılardan farklıdir sadece nitekim çok az ağrı çekenler de oluyor)
Düzenlidir genelde ortalama 90 saniye sürer
Yavaş yavaş karın tamamı sertleşir ve yavaş yavaş kendini bırakır aynı şekilde bu kasılma ağrı ile uyumludur ve belirgindir
10 dk da bir inene kadar yalancı sancı ile doğum sancısı arası karisabilir yani anlaşılmaya bilir
Ama 10 dk dan azalınca özellikle 3 dk da bire inince araları artık sancılar düzgündür dengelidir uyumludur ve yoğundur,
Artık “bu nedir” diye sormazsiniz
Ve doğum sancısını dinlenmek veya sıcak suya girmek azaltmaz
(Ama sıcak suya girmek ağrısını dindirebilir)
Genelde böyledir ama çok farklı hikayeler hisler olabilir, genelleme bu şekilde anlatılır ve çoğunluk bu şekilde yaşar.
Ben kendimde bu şekilde yaşadım