Google’dan Tomris’in Emzirme Notlarını okuyun lütfen. Benim ilk başta sütüm yoktu. Yine de sürekli emzirdim. Mamayı emzirdikten sonra verdim. Süt tamamen beyinde üretilen bir şey. Kendinizi olumsuz koşullamayın. Gündüz de sütünüz olur. Sütü arttıran en önemli şey emzirme.
Biz gurbetteyiz. Yani bana yardımcı olabilecek eşimden başka kimsem yok şu an. Eşim de çalışıyor. Bebeğim 7/24 kucakta olmak istiyor. Sürekli emmek istiyor. Uykusu yatağa koyunca 5-10 dakika anca. O arada ağzıma iki lokma bir şey atabilirsem o günü karnımı doyurdum sayıyorum. Gece sürekli uyanıyor ve emmek istiyor. O yüzden uykusuz ve yorgunum. En son hamilelikte 2 saatten uzun deliksiz uyudum öyle söyleyeyim.
Bir de içerisinde rezene olan çaylar artık önerilmiyor. Aksine kesinlikle kaçının deniyor. O yüzden çayın/ takviyenin içerisinde rezene olmamasına dikkat edin.
Bol bol su için. Ten tene temas yapın. Bebeğinizi sevin, konuşun, göz teması kurun. Sürekli emzirin. İnanın sütünüz yetecek.
esraEb