Yani o sana bağlı şimdi yırtık içerde olur bebeğin basini rahat cikaramszsan (güzel ikinamazsan ) eğer vajina kenarından makata doğru kesi atılıyor ona epizyotomi denir. Bebek daha kolay çıkıyor epizyo olunca. Sonra da orayı dikiyolar dışardan hissediyorsun çapraz bı kesi. Yırtık içerde vajen duvarında oluyo hem epizyo hem içerden yırtık da olabilir. İkisi de olmayabilir. Epizyo ve yirtik olmasin diye perineye masaj yapiliyo onu deneyebilirsiniz.