busra_ulcay153 Arkadaşlar hastaneye gittim doktoruma sordum eğer normal doğum anında yırtılma. Olursa dikiş atıyormusunuz bana dediği şey biz yırtılmanın olmasını beklemiyoruz ilk doğum yapan bütün hastalarımızda biz yırtıyoruz dedi bu beni şaşırttı sonradan mesaj attım hiç yırtılması olmayan hastalar tanıyor dedim bana dediği şey her doktor farklı şekillerde uygulamaları olabilir ama eğer dikiş atmasak rahim sarkması gibi genişleme gibi sorunlarla karşı karşıya kalabilirsiniz dedi anladım dedim ona ama benim bildiğim bir şey varsa anne rahimi kendiliğinden toparlanan bir şey anlamadığım şey ise neden doktor her doktor ilk doğum yapan annelerde yırtık yapar dedi ben daha önce böyle bir şey hiç duymamıştım duyduğum ve okuduğum şey yeterince açılma olmasa bu yapılır
Rumuz5838 busra_ulcay153 açılma olup ıkınamayan kanalda çok bekleyen bebekler için de yapılıyor doktorunuz aslında iyi birşey söylemiş eğer kendiliğinden yırtılma olursa çok canınz yanar ama doktor müdahale edip kesi atınca hem anneye rahatlık oluyor hem bebek kanalda çok bekleyip riske girmiyor. Kardeşim ilk doğumunda kendiliğinden yırtığı oldu doğumdan sonra çok çekti çok kötüydü 😞 Söyleme tarzı biraz korkutucu olmş doktorun ama bence doğru birşey söylemiş
cokkasmabeabi busra_ulcay153 epizyotomi dediğimiz atılan dikisin bilimsel adı. İlk dogumlarda dikişsiz olanı duymadım, bana da atıldı. Ama ben ikinamiyordum hatta karnıma bastırdılar. İkincide atılmadı üstte alakasız bir yerde yırtık oldu 2 dikiş attılar. Üçüncüde kesmeye vakit olmadı yırtık sordum o da yokmuş öylece ciktim doğumdan. Şu an için doktorunuzun dediği şeyleri yaşamadım.
Tatunya busra_ulcay153 Ben de dün arkadaşımdan duyup şaşırmıştım. O doğum yaptı yırtılman oldu mu diye sordum yok tartışmadan kesti dedi. Ben şok. Neden izin verdin felan dedim haliyle. Yırtılma olacağı belliymiş yortıl adımdansa kesi atmak daha kontrollü bir yöntem olduğu için dikişi daha düzenli atılabileceği için kesi atmış doktoru. Düşününce bana da mantıklı geldi. Ama tabi doğum yapabilecek kadar esnekse sanmıyorum ki hiçbir doktor kesi atsın durduk yere.
busra_ulcay153 Rumuz5838 evet söyleme tarzı beni çok korkuttu endişe ettim hatta değiştirmeyi düşünüyorum doktorumu ama işte sonradan biraz araştırdım tıp dilinde Epizyotomi diyorlarmış hissedilmeyen bir dikişmiş hatta rahim sarkmalarına karşıda etkiliymiş
Rumuz5838 busra_ulcay153 doktorunuzdan memnunsanız değişmeyin bence ufak yanlış anlaşılma olmuş sadece . sizde böyle kesi atılmasından yırtılmadan çok korkuyorsanız o yüzden de öyle hissetmişsinizdir. Bende çok korkuyordum ilk doğum yapacağm zaman doktor malzemelerini ayarlarken gördüm beni keseceksiniz siz diye bağırmıştım 🤣🤣 hiç hissedilen acı veren birşey değil anlamıyorsunuz bile
busra_ulcay153 cokkasmabeabi yani diyorsunuz ki ilk doğumda onların bahsettiği Epizyotomi yöntemi çok mantıklı mı
cokkasmabeabi busra_ulcay153 ikinmayi bilemiyor insan ilk doğumda. Diğerlerinde duruma göre atılıyor zaten
Ysmntg Evet doktorun söylediği mantıklı eğer doktor kesi atmazsa makata doğru da yırtık oluşabilir ve bu doğumdan sonra sizi çok zorlar, en azından doktor az bir kesi ile yırtigin düzensiz olmasının önüne gecebilir