Burada doğum hikayelerini okurken kendi hikayemin nasıl ilerleyeceğini merakla bekliyordumm ve sonunda ben de doğurdum.
Şiddetli bel ağrısı çektiğim halde herhangi bir karın ağrısı veya kasılması yaşamadığım günün sabahı doktora gittim. Nstye bağlandım ve hafif yalancı sancılar olduğunu gördük bu arada 40 haftaya girmeme üç gün vardı. Doktora böyle giderse sezaryen olmak istediğimi söyledim çok kızdı normal doğum için her şeyin hazır ve uygun olduğunu sadece sancılarımı beklememiz gerektiğini söyledi. Daha sonra ebeye gönderdi ebe yumuşama olduğunu söyleyip iki gün sonra tekrar gelmemi istedi. Çok normal ve ağrısız bir şekilde iki günümü ev de geçirdim. 40 haftaya girmeden bir gün önce tekrar doktora gittik nstye bağlandık sancılarım görünüyordu ama ben de sancı yoktu😂 doktor alttan muayene etti bebeğin de çok aşağıda olduğunu söyledi. Yatışımı yaptık planlanana göre suni sancı ile doğumu başlatacaktık ama buna gerek kalmayacağını kimse bilmiyordu 😂 doktorumun tahminleri o yöndeydi
Eve döndük eşyalarımızı almak için ve hafif sancılar hissetmeye başladım çok rahatsız etmeyen regl sancıları gibiydi. Hastaneye gittik yatışı yaptık bu esnada ve sonrasında bol bol yürüdüm belime masajlar yapıldı 😁 saat 13:00de yatışım yapıldı ve sancılarım git gide artmaya başladı 2cm açılmam vardı.
O sancıları asla yatakta çekmedim bol bol yürüdüm
Üç dört saatin sonunda tekrardan ebe muayenesi sonucu 2,5-3 cm açılmam olduğunu öğrendim. Zaten hikaye bundan sonra başlıyor kızlar 🤣 bunu öğrendikten sonra her sancımı ıkınmayla karşıladım böylelikle sancılarım şiddetlendi dayanılmaz bir hal aldı
Biz prenses doğum düşündüğümüz için artık dayanamadığımı söyleyip epidurali bağlamalarını istedim ebe izin vermedi daha sonra pişman olacağımı böylesinin daha iyi ve sağlıklı olacağını söyleyip durdu. İyi ki beni dinlemeyip epidurali taktırmadılar gerçekten o sancıları çektiğime hiç pişman değilim.
Sancılarımı ıkınmayla karşılamaya devam ettim yaparken tüm kemiklerim kırılıyormuş gibi hissediyordum nefessiz kalıyordum ama yine de yapıyordum çünkü annem böylesinin daha hızlı olacağını söyledi. Gerçekten de öyle oldu onun sayesinde açılmamı 8cme çıkardım ebe kontrol ettikten sonra gözün aydın on beş dakikaya alırız seni dedi.
Gerçekten de öyle oldu altıma yaptığımı sandım kanlı bir su geldi zaten kanamam da oluyordu sulu bir şekilde ama bu farklıydı altıma yaptığımı düşündüm
Ben lavaboya kaçarken hasta bakıcı ve annem beni çevirdi doğumhaneye götürdüler giderken arkamı kontrol ediyordum altıma yaptığımı düşünüyordum gerçekten 😂 bu arada saat 2:50 falan 🥹
Doktor gelmeden dört beş defa çatalda çenemi göğsüme dayayıp ıkındım doktorun gelmesi ile bir ıkınmamla kelebeğim dünyama giriş yaptı 🥹🥹 o kadar rahatlıyor ki insan ve o kadar mutlu oluyor ki çektiği ağrılar kesiler dikişler gözüne gelmiyor ben en çok dikişlerden korkardım kesi atılmadan önce iğneyle uyuşturuyorlar çok hafif kediyi hissedebilirsiniz ama asla ağrı şeklinde değil. Dikişlerim yapıldı bunu da çok fazla hissetmedim zaten hissettiğim de ağrılı değildi uyuşan ayağınıza dokunursunuz ya öyle bişey
Ama gerçekten her şeye değer şimdi üç günlüğüz miniğim yanımda uyuyor o kadar güzel bir his ki tarif edilmesi istense asla edemem..
Doğum serüvenimde size katabileceğim en değerli bilgi her sancınızı ıkınmayla karşılayın yavrunuzu çabucak kucağınıza alabilmek ve o sancıları bir an önce bitirmek adına 🫠 ıkınmanın etkisini şöyle aktarabilirim yan tarafımda ki odada kalan kızın açıklığı benden bir cm fazlaydı ben gece doğum yaptım o sabah dokuzda doğuma alındı 😁🫠
Dikiş konusunu merak eden olursa doğumdan sonra sadece bir gün ağrıyor ertesi gün tabi ki eskisi gibi değilsiniz ama doğum yapmış gibi de değilsiniz en azından 😂😁🙏🏻
Bizim de böyle bir kavuşma hikayemiz oldu rabbim isteyen herkese nasip etsin sancı çekenlere de yardım etsin 🥹🙏🏻
Bossan hastanesi kadın doğum doktoru Murat Yatman ve ekibinden ebe Behiye dualarım hep sizinle.. 🩷🌸🫶🏻