Sevgi1985 bakın lüleburgaz’da yaşıyorum. İdil Ayşe bebek vardı burada. Gönüllüsü oldum yardım toplamak için. Çok şükür toplandı para ilacını aldı. Daha önceki cevaplarımda sözüm meclisten dışarı dedim zaten. Genetik hastalıkşarın hepsinin akraba evliliğinden olduğunu da söylemiyorum. Tabiki de her halükarda genetik bir hastalığa sahip olma riski var. Ancak sen ihtimali arttıran bir adım atarsan bu kader olmaz. Çocuğunun ama olacağını bile bile normal yollarla çocuk sahibi olmak ile, akraba evliliği yapmak benim gözümde aynı şey. Riski arttırıyorsun. Ona bakarsanız anne baba taşıyıcıyken%25 ihtimal sma olma olasılığı. Bile bile lades diyip, sonra da ahlanıp vahlanmasın kimse. O çocuğun vebalini hem anne babası alıyor, hem de ben böyle düşünmeye başladığım için belki de suçu bile yokken benim sırtoma yükleniyor. 2021den beri testler yapılıyor demişsiniz. 2024e gireceğiz neredeyse. 5 aylık bebekler var sma hastası. Ben gelen sene evlendim. 1 tüp kan ile bakıyorlar sma riskine. İnanın zor değildi. Tüm bu riski göze alıp biri gelip buraya, “biz evlenmeden önce test yaptırdık, sma riskimiz çıktı, hamileyim, böyle riskli çıkıp sma olmayan tanıdığınız var mı” Diye sorsaydı ona da aynı tepkiyi verirdim. Sen bile bile giriyorsun bu topa. Burda sana “var benim çevremde korkmayın sağlıklı olur” Deseler ne değişecek. Çocuğun hayatı üzerinden kumar oynamak bu. Akraba evliliğine izin veren Allah ıslah etsin. Evladına bunu yaşatma ihtimalini göze alabilenler çocuk sahibi olmamalı bence.