Sevgi1985 evet sadece o şekilde olmıyor, ama risk 2 katına çıkıyor ve bu da genetik hastalık için oldukça yüksek bir risk. Ayrıca her ne kadar dinen ve hukuken bir engeli olmasa da bilimsel olarak en yüksek risk 1. derece kuzenlerle yapışan evliliklerde bulunuyor(hala, dayı, amca, teyze çocukları) Her halükarda risk var zaten diye gidin babanızla evlenin o zaman. Gerçi dur o yasak. Ama olmasa onu da yaparsınız. Çünkü yasak olmayan her şeyi yapabilirsiniz. Sağda solda para topluyorsunuz dediklerim de sözüm meclisten dışarı. Testi olan, 2 çocuğunu Smadan kaybedip 3.yü yapıp yine para toplayan, paraları toplayıp ev araba alan tipleri gördükten sonra onlara da güvenemiyorum artık. Ona bakarsanız hem annenin hem babanın taşıyıcı olması durumunda %25 ihtimalle çocuk Sma oluyor. O zaman yasak değil diyip taşıyıcı olan bir kadın taşıyıcı olan bir adamla evlenip normal yollarla çocuk sahibi olsun. Çünkü%25 ihtimal. Bir bebeğin hasta olmasından, ölmesinden, acı çekmesinden bahsediyoruz. Normal şartlarda%50 ihtimal bile olsa%51 daha yüksektir arkadaşım. Her 100 bebekten 2si genetik rahatsızlıkla doğuyor, akraba evliliğinde 2 katına çıkıyor. Üstelik çocuk sağlıklı doğsa bile o beni taşıyor ve kendi çocuğuna aktarabiliyor. Gerçekten risk almaya değer mi?