Gncysf merhaba ben yenidoğan yoğun bakımda çalışıyorum biraz yardımcı olabilir miyim acaaba diye düşünerek yazıyorum,öncelikle bebeğin ilk etapta kilo kaybı normaldir bebek anne karnında suyun içinde olduğu için ödemli doğar bu yüzden o ödemi verir bu istediğimiz birşeydir. önceliğimz her zaman bebeğin kendi solunum ihtiyacını kendisinin sürdürebilmesi, sonrasında ufak ufak düşük miktarda beslenme denenir bu da bebeğin sindirip sindirmemesiyle alakalı olarak artırılır,bu süreçte ogs dediğimiz mideye gönderdiğimiz sondalarla bebek beslenir sonrasında eğer solunum ihtiyacı kalmadıysa yavaş yavaş bebeği çok yormadan emme reflexini geliştirmek için biberonla beslenir eğer biberonu aktif olarak emiyorsa ve özellikle ciğerlerinde,kalbinde,sindiriminde ekstra bir sıkıntı yoksa bebek anneye verilerek besletilir eğer emebilecek düzeye geldiyse anne memesi emzirtilir günde belirli saatlerde bebeğin beslenme saatine uygun olarak çağırılır anneye premature annesi olduğu için bebek masajı bebek beslenme eğitimi verilir,anne bebek uyumu sağlanır sonrasıda mutlu son🙂premature annesi olmak zordur henuz bebeğiniz hayata yeni uyum sağlamaya çalışıyor,başlarda çok ağlamayacak uyarılarınıza çok tepki vermeyecektir bu durum sizi korkutmasın doğduğunu farkettiğinde ve adapte olmaya başladığında aktifleşerek miad bir bebeğin tepkilerini gösterecektir,bu süreçte sabır ve motivasyon çok önemli. Lütfen kendinizi üzüp yıpratmayın bu sütünüzü etkiler ilk aylarda anne sütü önemini biliyoruz özellikle premature bebeklerimizde daha değerli 🙏🏻 Siz premature annesisiniz,yaparsınız 👊🏻 dilerim en kısa zaman kucağına alırsın 🙏🏻