Hilallf evet zorunlu değilmi lakin ben bunu doktoruma 1 doz vurulduktan sonra danıştım zorunlu değil istersen 2. Dozu vurdurma dedi bende vurulmamayı tercih ettim eminim biliyorsunuzdur zaten ama tekrar hatırlatmak isterim bugün başıma gelen bir olaydan dolayı iyiki dedim bir doz vurulmuşum çünkü tetenoz sizi dışardan gelecek tüm mikroplardan doğumda oluşacak tüm enfeksiyonlardan koruyor bugün bir sokak kedisini sevmek istedim ve tırmaladı eğer 1 doz vurulmamış olsaydım genede bugün vurulmaya mecbur gidecektim ama eğer bu tür durumlara dikkat ederseniz doğumdada bir enfeksiyon kapma riski oluşmazsa inşallah vurulmaya elbette gerek yok