Biraz uzun olcak, süreçte uzundu çünkü😂9 eylül sabahı yataktan kalkmamla içimden pıhtı şeklinde kan ile karışık sıvı düştü, önce korktum sonra nişan olabileceğini düşündüm çünkü 3 gün öncesinde de renksiz şeffaf mukus kıvamında bir akıntım olmuştu. daha sonra gün içerisinde 3-4 kez kanla karışık sıvı gelince korktum cumartesi olduğu için doktorumda yoktu, acile gittik araştırma hastanesine. orda kontrollerim yapıldı açıklık olmadığı bebeğin sıvısının normal olduğu söylendi ama düzensiz sancılarım cıktı nst de. eve geldik. aynı akşam daha doğrusu gece yatmaya hazırlanırken pembemsi bi akıntım oldu yine nişana benzeyen. yatağa geçtim gece 12 gibiydi. 1 saat sonra şiddetli bir sancıyla uyandım ilk başlarda düzensiz giren sancılar daha sonra 5 dk da bire düştü. hemen hastaneye gitmek istemedim evde sancımı çekeyim dedim. sabaha kadar hiç uyutmayan sancılardan dolayı evde squat yaptım sıcak duş aldım, hastaneye gittiğimizde orda da saatlerce sancı cekmek istemedim. sonra sabah oldu günlerden pazar, bu sefer takipli olduğum özel hastanenin aciline giriş yaptık doğum olacağını düşünerek çünkü artık dayanamıyordum ve cok uykusuzdum. nst ye bağlandım sancılarım düzenli ve şiddetli cıktı ama açıklık yarım santimdi. o sancılarla yine eve geldim, açıklık olması için bol bol yürüdüm hurma yedim sıcak duş aldım squat yaptım bu şekilde bi 12 saat daha evde geçirdim toplamda 24 saat sancı ve sıfır uykuyla pazarı pazartesiye bağlayan gece dayanamayıp acile giriş yaptık, açıklıktan umudum yoktu artık sezaryenle bile olsa alsınlar diye gittim cünkü hem uykusuzluk hem artan sancılar dayanamıyordum. Alttan muayene oldum çok şükür 4 cm açıklığım olmuştu ve doğum süreci başlamıştı. Normalde epidural almayacaktım ama 24 saat sancıyı evde çektikten sonra artık gücüm kuvvetim kalmamıştı, uykusuzluktan başımda cok ağrıyordu. epidural takıldı ve saat başı 1 santim açıklığım oluyordu. tamamen kendi sancımla girdim doğuma cok şiddetli ve düzenliydi. sabah doğum olacaktı hesaplamalara göre ama bu seferde bebeğin kafası yukardaydı, indirmek için 8 cm açıklıkla yürüyüş yaptım squat yaptım ama yine de inmiyordu. en son 10 cm oldu doğum başlayacak ama hala oğlum aşağı inmiyodu, son dk sezaryene döneceğinden korkuyorduk doktorumla. o kadar sancıyı çektikten sonra sezaryen olmak istemiyordum. suyumu patlattılar. ebem geldi ben seni ıkındırcam bebeği indircez güven bana dedi. ve dediği gibi de oldu onu dinleyerek doğru bi şekilde ıkındım ve bebek biraz daha aşağıdaydı, tek sıkıntı kafasını kanala sıkıştırmıştı ve şişmişti o yüzden açıklığımda 10 cm olduğu için hemen doğuma başladık, ebeminde karnıma bastırması ile 2. ıkınmamda oğlumun sesini duyduk, yaşadığım herşey bi anda bitmişti ve bebeğim sağ salim kucağımdaydı ❤️ biraz dikişlerim oldu tabii, bebeğimin kafasıda biraz ödem gibi şişmişti ama doktor iner 1 hafta içinde dedi, gerçektende her geçen gün düzeliyor. toplamda 24 saat evde sancı artı 8 saatte hastanede sancı, 32 saatlik bir doğum sürecim oldu. şimdi evdeyiz ikimizde iyiyiz. Rabbim tüm hamileleri bi avazda kurtarsın inşallah 🙏🏻